arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۴

سقوط قریب‌الوقوع خودروها در رده‌بندی کیفی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 با اجرای دستورالعمل جدید ارزیابی و بازرسی کیفی خودروها (آدیت)، جایگاه کیفی خودروهای تولیدی در کشور در جدول رده‌بندی کیفی تنزل خواهد کرد.

از حدود سه ماه پیش اجرای آزمایشی دستورالعمل جدید ارزیابی و بازرسی کیفی خودروها آغاز و ارزیابی دوره‌ای خودروهای تولیدی در کشور علاوه بر دستورالعمل پیشین با دستورالعمل جدید نیز صورت می‌گیرد.

در دستورالعمل جدید استانداردها و شاخص‌های بازرسی کیفی خودروها سختگیرانه‌تر شده است به‌گونه‌ای که با اجرای آن خودروهای درحال تولید در کشور نمره منفی بیشتری در مقایسه با بازرسی‌های صورت گرفته براساس دستورالعمل پیشین، کسب خواهند کرد.

دستورالعمل پیشین ارزیابی کیفی خودروها حدود هفت سال پیش تدوین شده بود با این حال به دلیل تغییر و ارتقای سطح استانداردهای صنعت خودرو در جهان، به‌روزرسانی این دستورالعمل در دستور کار قرار گرفت و دستورالعمل جدید با استانداردها و شاخص‌های سختگیرانه‌تر تدوین و اجرای آزمایشی آن آغاز شده است.

براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، از مهر ماه امسال گزارش‌های ماهانه ارزیابی کیفی خودروها براساس نتایج به دست آمده از بازرسی‌های صورت گرفته با دستورالعمل جدید (آدیت)، تدوین و منتشر خواهد شد.

به این ترتیب از مهر ماه امسال شاهد سقوط جایگاه کیفی بیشتر خودروهای در حال تولید در کشور در جدول رده‌بندی کیفی خواهیم بود.

با این کار، نتایج حاصل از بازرسی‌های کیفی به وضعیت واقعی کیفیت خودروهای تولیدی در کشور نزدیک‌ترخواهد شد. این در حالی است که در حال حاضر حتی برخی خودروها که در گزارش رده‌بندی کیفی در سطح خیلی خوب قرار می‌گیرند دچار مشکلات فنی و کیفی هستند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان