arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۲۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۵ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۰

واکنش مقامات سوری به درگیری ها؛ "توطئه ی خارجی و فتنه ی طائفه ای"

من با قاطعیت و اطمینان اعلام می کنم برخی طرفهای خارجی که از خارج مرزها آمده اند درصدد فتنه افکنی هستند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
همانطور که پیشتر "انتخاب" در گزارشی خبر از درگیری ها در سوریه داده بود و در حالی که همچنان  درگیری ها در این کشور به صورت پراکنده ادامه دارد، مقامات سوری با توطئه آمیز دانستن درگیری ها در این کشور، " فتنه طايفه اي " خواندند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب؛ یکی از مشاوران بشار اسد رئیس جمهور سوریه اعلام کرد حوادث روزهای گذشته این کشور در چارچوب دامن زدن به فتنه قومی و طایفه ای بر ضد سوریه است و به تظاهرات مسالمت آمیز و خواسته های بحق و مشروع مردم ارتباطی ندارد.




         یکی از معترضین در حال پاره کردن عکس حافظ اسد، پدر بشار اسد

 بثینه شعبان شنبه شب به خبرنگاران گفت بروز برخی حوادث و ناارامی در سوریه تنها اجرای طرح فتنه قومی در کشور است و دولت سوریه پیش از این در سال هزارنهصد و هفتاد و نه توانست از درگیری قومی و طایفه ای در کشور جلوگیری کند.

وی افزود شماری از افراد از اردوگاه آوارگان الرمله وارد شهر لاذقیه شدند و پس از تخریب برخی واحدهای تجاری، اشوب و درگیری قومی را در این شهر آغاز کردند.

بثینه شعبان گفت این افراد در ادامه با ادعای اینکه تظاهر کننده هستند یک مامور امنیتی و و دو شهروند را کشتند.

مشاور اسد خاطر نشان کرد با توجه به نگرانی رژیم صهیونیستی از موضع سوریه ،هرگز جای تعجب نیست که این رژیم از بروز فتنه های قومی و طائفه ای در سوریه خوشحال می شود و به آن دامن می زند.

شعبان تصریح کرد تنها رسانه های رژیم صهیونیستی ، امریکا و اعضای کنگره این کشور از حوادث اخیر سوریه ابراز رضایت می کنند و تلاش می کنند مردم سوریه و جامعه جهانی را بر ضد دولت سوریه تحریک کنند.

مفتي سوريه: طرف هاي خارجي مي خواهند در سوريه فتنه طائفه اي ايجاد کنند

مفتی سوریه از تلاش طرف های خارجی برای ایجاد فتنه طائفه ای در این کشور سخن گفت

شیخ احمد بدرالدین حسون که در گفتگو با الجزیره سخن می گفت افزود: سوریه تسلیم نمی شود و مردم آن خون یکدیگر را نمی ریزند و اقدام به برادر کشی نخواهند کرد.

آنچه در برخی مناطق از جمله لاذقیه روی داد از خارج هدایت می شود و در ساعات یا روزهای آینده شاهد نتایج گزارش ها در این باره خواهید بود.

وی ادامه داد: مردم سوریه ثابت خواهند کرد که به تلاش هایی که برای ایجاد فتنه طائفه ای در این کشور صورت می گیرد پاسخ منفی خواهند داد.

نماينده‌ سوري:باتوطئه خارجي روبرو هستيم

ماینده مجلس خلق سوریه تاکید کرد این کشور به علت حمایت از مقاومت و ایستادگی علیه استکبار در منطقه، با توطئه خارجی روبروست.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، محمد حبش در گفتگو با این شبکه افزود، توطئه چینی علیه سوریه به علت ادامه حمایت آن از مقاومت و ملت فلسطین را نمی توان نفی کرد.

وی تصریح کرد، ما معتقدیم اطمینان دادن به مردم مانع از کشیده شدن اوضاع سوریه به اوضاعی مانند لیبی و یمن می شود.

حبش با اشاره به همزیستی طایفه های مختلف در سوریه تاکید کرد این کشور با توطئه ای برای به راه انداختن فتنه طایفه ای روبروست.

این نماینده مجلس سوریه افزود، از مدتی پیش بعضی علمای سنی در عربستان به مردم سوریه درباره رواج تشیع هشدار دادند. این موضعگیریها تلاشها برای اختلاف افکنی در سوریه را فاش کرد. مردم سوریه به تنوع مذهبی در کشورشان افتخار می کنند. بین طرفداران مذاهب مختلف در سوریه مشکلی وجود ندارد.

برخي طرفهاي خارجي درصدد فتنه افکني در سوريه هستند

فایز عزالدین مشاور مرکز مطالعات راهبردی در دمشق تاکید کرد : طرفهای خارجی درصدد ایجاد فتنه در سوریه هستند.

فایز عزالدین درباره اوضاع لاذقیه و درعا و دیگر مناطق سوریه به شبکه تلویزیونی الجزیره گفت : اوضاع سوریه کاملا متفاوت از اوضاع کشورهای دیگر عربی است و درباره آنچه در سوریه رخ داده است باید اعلام کنم که برخی طرفها اساسا از پنج یا شش سال پیش برای این مسائل برنامه ریزی می کنند ، نظام سوریه می داند مورد هدف قرار گرفته است.

عزالدین گفت : کسانی که تیراندازی کرده اند باندهایی هستند که از بالای پشت بام به نیروهای امنیتی تیراندازی می کنند.

وی افزود : اولا در درعا، گروهی از نیروهای امنیتی و پلیس در حال محافظت ازاستان بودند، برخی افراد مسلح به سوی این نیروها تیراندازی کردند و شماری از آنها را کشتند، در لاذقیه برخی از بالای بامها تیراندازی کردند، تک تیراندازها هم اهداف مشخصی را دنبال می کردند.

وی خاطر نشان کرد : من با قاطعیت و اطمینان اعلام می کنم برخی طرفهای خارجی که از خارج مرزها آمده اند درصدد فتنه افکنی هستند

در این حال یک منبع رسمی سوریه روز شنبه اعلام کرد یک تک تیرانداز وابسته به گروههای مسلح به سوی عابران در شهر لاذقیه تیراندازی کرد و بر اثر ان دو نفر کشته و دو تن دیگر زخمی شدند

الجزیره: تظاهرات در حمایت از دولت

دهها هزار نفر در دمشق در حمایت از دولت راهپیمایی کردند. به گزارش شبکه خبری الجزیره انگلیسی، دولت سوریه در چند روز گذشته از رسانه ها به خاطر انعکاس تنها یک جنبه از واقعیت، یعنی اعتراضات ضد دولتی، انتقاد کرده است.

خبرگزاری شین هوا هم از دمشق گزارش داد هزاران نفر از مردم سوریه روز شنبه در حالی که پرچم های این کشور را در دست داشتند ، با برپایی راهپیمایی در دمشق شعارهایی را در حمایت از بشار اسد رئیس جمهور سوریه سر دادند .

یکی از راهپیمایان در مصاحبه با شین هوا گفت ما در امنیت زندگی می کنیم و در کشورمان راحت هستیم . ما هیچکسی را جز بشار اسد به عنوان رئیس جمهور نمی پذیریم!

این راهپیمایی درحالی برگزار شد که تنها دو روز از بسته اصلاحات پیشنهادی دولت سوریه و آزاد شدن دویست و شصت زندانی سیاسی در این کشور می گذرد .
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بی نام
|
-
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
0
3
چرا عکس میدان لولو بحرین رو که نیروهای عربستانی خراب کردند گذاشتید می بینید که حتی در انتشار عکس ها هم بی طرفی رو رعایت نمی کنید و اخبار سوریه را ناقص می گوئید
ناشناس
|
INDIA
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
0
6
قذافی هم همین حرفها را میگفت. ظاهرا این گفتمان همه دیکتارهای عالمه: تحریک خارجی، فتنه عوامل داخلی، درگیری طایفه ای، توطئه خارجی، ...
مری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
0
6
این
پایان کار تمام دیکتاتورها و وعده نهایی خداست
این دفعه نوبت به اسدها رسید فردا نوبت ............
محمود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
0
5
آقای بشار اسد باید بفهمد که با دیکتاتوری نمی تواند حکومت کند.
قبل از آنکه دامنه قیام گسترده تر شود سخنان معترضان را گوش بدهدومتهم کردن معترضان به بیگانه مشکلی را حل نمی کند!
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
0
0
اميدوارم که خدای بزرگ ريشه ديکتاتورها را هرچه سريعتر از روی مسلمين برچيند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
0
3
دیکتاتوری خلاص
نظرات بینندگان