arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۴

سه مشكل رايج خانم‌ها و راه‌حل‌ها

سردرد شديد داريد؟ هراسانيد و افكار منفي به سراغتان مي‌آيد، با آسودگي استراحت كنيد. داشتن بعضي از اين علامت‌ها مي‌تواند موجب ايجاد حمله‌هاي اضطراب و ترس ناگهاني در شما شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
۱- هميشه احساس خستگي مي‌كنيد
شاعل بودن و داشتن حقوقي متوسط در ضمن آن مراقبت از مادر مريضتان مي‌تواند عمده‌ترين دليل خستگي، كم‌خوابي و داشتن مشغله زياد باشد. دليل دوم خستگي شما اين است كه ممكن است به علت قاعدگي طولاني‌مدت و سخت، بدنتان با كمبود آهن مواجه شده باشد. اگر فكر مي‌كنيد به سندروم خستگي مفرط مبتلا هستيد يادتان باشد داشتن چنين وضعيتي بسيار سخت است و مانند يك خستگي معمولي نيست.
چه بايد كرد: مرخصي بگيريد و مقدار زيادي سبزي و ميوه صرف كنيد چه زماني بايد به پزشك مراجعه كرد؟ اگر خستگي‌تان با درد و كاهش وزن همراه بود به پزشك مراجعه كنيد.

۲- سردردهاي هميشگي
حتي فكرش را هم نكنيد كه مشكل شما جدي است. به احتمال زياد سردردتان به ويژه اگر اواخر روز باشد از نوع سردردهاي تنشي است كه در اثر استرس، ماهيچه‌هاي سر و گردنتان منقبض مي‌شوند.
چه بايد كرد: اگر دچار سردرد ناشي از فشار و تنش شديد بايد دلايل اصلي ايجاد آن را برطرف كنيد. مانند استرس، درد ناحيه كمر و يا خستگي چشم. براي كاهش سردردتان يك دسته تار مو را در دستانتان بگيريد و آرام بكشيد و بچرخانيد و چند ثانيه اين كار را ادامه دهيد. با اين كار خون داخل جمجمه به گردش درمي‌آيد و سردردتان آرام مي‌شود.
چه وقت بايد به پزشك مراجعه كرد، وقتي سردردتان با درد ناحيه دست و پا و يا اشكال در ديد توام است فورا به پزشك مراجعه كنيد.

۳- دوران قاعدگي سخت و طولاني
ريشه اين مشكل مربوط به هورمون‌هاي شماست. به احتمال زياد پريودهاي قبلي خيلي كوتاه بوده و يا حتي پريودي در كار نبوده است. چه بايد كرد؟ تا پريودهاي بعدي صبر كنيد ممكن است مشكل موقتي باشد. چه زماني بايد به پزشك مراجعه كرد؟ اگر مشكل شما بيش از سه ماه به طول انجامد و يا خونريزي شديد داشتيد حتما به پزشك مراجعه كنيد.

ساعت24
برچسب ها: خستگی ، سردرد ، استراحت
نظرات بینندگان