arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۲ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۴

بازدید معاون وزیر صنعت از فولاد هرمزگان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دکتر مهدي کرباسيان معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و رئيس هيأت عامل ايميدرو که به همراه دکتر بهرام سبحاني مدير عامل فولاد مبارکه و رئيس هيئت مديره شرکت فولاد هرمزگان از خط توليد فولاد هرمزگان بازديد مي نمود، در جريان مراسم تکريم و معارفه مدير عامل اين شرکت ضمن قدرداني از زحمات مهندس مرتضي آقاجاني، امير مسعود هراتيان را به عنوان مدير عامل جديد فولاد هرمزگان معرفي نمود و با اشاره به سرعت مناسب رشد توليد در فولاد هرمزگان از آغاز بهره برداري(دي ماه90) تاکنون افزود: وجود نيروي انساني جوان و متخصص، تجهيزات پيشرفته و حمايتهاي فولادمبارکه باعث شد، اين شرکت با تعريف استراتژي مناسب در کوتاه ترين زمان ممکن به ظرفيت اسمي خود نزديک شود.از سوي ديگر بايد در نظر داشت توسعه شرکت فولاد هرمزگان جهش صنعت فولاد کشور است.

مهدي كرباسيان با تأکيد بر اين مطلب که وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامه هاي فولاد هرمزگان در توسعه و افزايش توليد استقبال مي کند، گفت: دسترسي به آبهاي آزاد، دسترسي آسان به منابع انرژي،  نزديکي به معادن و شرايط مناسب براي صادرات آسان و سرمايه گذاري مطمئن از مزيت هايي است که هرمزگان را از ساير استان ها در اين زمينه متمايز و به بهترين منطقه براي توسعه صنعت فولاد مبدل نموده است.

وي با بيان اينکه فولاد هرمزگان يکي از صنايع توليدي نمونه در کشور است و براي راه اندازي و رسيدن به توليد مناسب در اين شرکت زحمات زيادي کشيده شده است گفت: سرعت و کيفيت فعاليت هاي فولادهرمزگان بسيار خوب بوده است که اميدواريم اين صنعت، هرمزگان را به مرکز توسعه و قطب فولاد کشور تبديل کند.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت يکي از شاخص هاي توسعه يافتگي کشورها را توليد فولاد دانست و افزود: در حال حاضر ايران به لحاظ ميزان توليد در رتبه چهاردهم جهان قرار دارد.

رئيس هيأت عامل ايميدرو ادامه داد: براساس بررسي که شرکت ملي فولادانجام داده است و با مشورت از صاحب نظران و با فعاليت هاي فني مشاوران صورت گرفته است، توليد 55 ميليون فولاد درافق 1404 در کشور قابل دستيابي و عملي است .

وي در بخش ديگري ازسخنان خودگفت: متأسفانه رکودي که در دنيا به وجود آمده است قيمت ها را به شدت تحت تأثير قرار داده است، ضمن اينکه رقابت غير منطقي چين در توليد موجب سخت تر شدن شرايط شده است.
مهدي كرباسيان ابراز اميدواري کرد : با گشايشي که در امور بين المللي و تعاملي که باجهان صورت مي گيرد طرح هاي توسعه فولاد کشور و هرمزگان با سرعت بيشتري انجام گردد.

وي خاطرنشان کرد: در جهان به دنبال احداث کارخانجات 20 ميليون تني هستند، اين در حاليست که متأسفانه در کشور ما بحث 300 و 500 هزار تن مطرح است و به همين دليل به وزارتخانه براي اخذ مجوز فشار مي آورند در صورتي که اين موضوع غير کارشناسي است و توجيه اقتصادي ندارد.

رئيس هيأت عامل ايميدرو ادامه داد: يک واحد توليدي بايد روي پاي خود ايستاده و با قيمت هاي جهاني توان رقابت داشته باشد چراکه دنيا از نظر اقتصادي بازار عرضه و تقاضاست و بازار کيفيت بالا و قيمت پايين را مي پسندد.

وي ضمن قدرداني از مديران و کارکنان شرکت فولاد هرمزگان از متخصصان و کارکنان اين شرکت درخواست نمود تا در راستاي اعتلاي نظام مقدس جمهوري اسلامي و سربلندي کشور الگويي براي ساير صنايع توليدي باشند.

در گروه فولادمبارکه، توسعه فولادبه سمت فولادهرمزگان است
به گزارش روابط عمومي فولاد هرمزگان در جريان برگزاري اين مراسم دکتر بهرام سبحاني رئيس هيأت مديره شرکت فولادهرمزگان و مديرعامل شرکت فولادمبارکه از مهندس آقاجاني به دليل زحمات فراوان و مديريت موفقي که در شرايط سخت راه اندازي و بهره برداري متحمل شد، قدرداني کرد و گفت: با توجه به مأموريت جديد مهندس مرتضي آقاجاني در يک شرکت بين المللي، مهندس اميرمسعود هراتيان با توجه به ويژگيهاي ممتاز و ارزشمندي که دارند به عنوان مديرعامل اين شرکت برگزيده شد تا در دوران پس از ساخت و راه اندازي و بهره برداري، مسير جديد و محکمتري براي فولادهرمزگان ترسيم و اجرا نمايد.

وي ادامه داد: فولادهرمزگان با توجه به موقعيت جغرافيايي منحصربفرد مانند مجاورت آبهاي آزاد، منابع عظيم گاز، بندر شهيدرجايي، نزديکي با شبکه سراسري راه آهن و ذخاير عظيم معدني، مناسبترين منطقه براي توسعه صنعت فولاد است و گروه فولادمبارکه توسعه هاي اصلي خود را در فولادهرمزگان دنبال مي کند.

سبحاني افزود: فولادهرمزگان از تمام حمايت هاي دانش فني، تجهيزاتي و مالي فولادمبارکه برخوردار است و با همت مديران و کارکنان پرتلاش و جوان در شرايط سخت آب و هوايي توانسته عملکرد موفقيت آميزي داشته باشد، به طوريکه در سال سوم توليد خود به 90 درصد ظرفيت رسيده است.

وي تصريح نمود: براساس برنامه، بايد ميزان توليد فولاد کشور به 55 ميليون تن برسد که 22 ميليون تن آن سهم گروه فولادمبارکه است . با توجه به مزيتهاي موجود، ظرفيت فولاد هرمزگان از يک ميليون و 650 هزار تن آهن اسفنجي و 1.5 ميليون تن تختال در سال در برنامه توسعه براي افزايش توليد در اين شرکت در فاز هاي بعدي ايجاد گندله سازي و خط نورد و دست يابي به توليد  3 ميليون تن در سال و پس از آن 6 ميليون تن فولاد خام ديده شده است.

بنا بر اين گزارش در ادامه مرتضي آقاجاني مديرعامل سابق فولادهرمزگان نيز در سخناني ضمن بيان تجربه و خاطرات دوران مديريت در اين شرکت گفت: براي سربلندي و پيشرفت فولادهرمزگان بازهم تلاش خواهم کرد.

وي افزود: آنچه در فولادمبارکه يادگرفته بوديم به بهترين وجه در فولاد هرمزگان بکار گرفتيم  و نتيجه اين شد که با همکاري همه همکاران و حمايت هاي فولاد مبارکه پيشرفت ها خوبي در فولاد هرمزگان به دست آمد.

مرتضي آقاجاني افزود: در فولاد هرمزگان سعي کرديم حفظ امانت کرده و باعث رشد شرکت شويم، ضمن اينکه از همراهي مسئولين استاني، نماينده ولي فقيه و امام جمعه، نمايندگان استان، مردم شريف هرمزگان و همچنين تلاش هاي همه کارکنان در همه واحدها قدرداني مي نمائيم.

سه هدف اصلي؛ توسعه منايع انساني، بهره وري، توليد محصولات کيفي به همراه اجراي طرح هاي توسعه
به گزارش خبرنگار فولاد هرمزگان در ادامه مهندس امير مسعود هراتيان مديرعامل فولاد هرمزگان گفت: بحث راه اندازي و ساخت يک کارخانه توليدي به بزرگي و عظمت فولاد هرمزگان کار بسيار بزرگ و ستودني است که در زمان مديريت مهندس آقاجاني و مهندس خياط به خوبي انجام شده است.

وي افزود: سه مأموريت مهم در فولادهرمزگان در دستور کار داريم که اولين هدف توسعه منابع انساني در شرکت است که اعتقاد داريم نيروي انساني مهمترين سرمايه شرکت است و با توجه به اينکه که اکثر  کارکنان بومي استان هستند تلاش بر رشد وتعالي نيروي انساني ماندگار است.

وي خاطر نشان کرد: دومين هدفي را که دنبال مي کنيم بهره وري در توليد است که سعي داريم توليد به سمت بهره وري هدايت شود و هزينه ها به درستي مديريت شود.

مديرعامل شرکت فولادهرمزگان اظهارداشت: برنامه سومي که دنبال مي کنيم توسعه بازار با توليد محصولات کيفي تر با ابعاد متفاوت تر است که بتوانيم بازار را دراختيار بگيريم و اميدوارم با کمک مسئولان کشوري و استاني و حمايت فولاد مبارکه اين اهداف محقق شود.

هراتيان ادامه داد: در ماه گذشته به توليد 102 هزارتن در ماه رسيده ايم  که نشان از همکاري خوب کارکنان دارد.

وي در ادامه به طرح هاي توسعه اي شرکت فولاد هرمزگان اشاره کرد و گفت: تلاش بر اين است در ابتدا گندله سازي با ظرفيت 2.5 ميليون تن احداث شود و در فازهاي بعدي به 5 ميليون تن افزايش يابد. همچنين ايجاد يک کارخانه نورد را خواهيم داشت که از خام فروشي جلوگيري و محصول تبديل به ورق گردد که ارزش افزوده بيشتري را براي  شرکت داشته باشد.
نظرات بینندگان