arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۵ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۴

ضرب‌الاجل 24 ساعته ارتش یمن به نیروهای متجاوز/ائتلاف عربی مقر وزارت دفاع یمن را هدف گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به نیروهای متجاوز عربستانی و اماراتی در خاک یمن 24 ساعت مهلت داده‌اند که از این کشور خارج شوند و گرنه به سرنوشت 45 سرباز کشته شده اماراتی دچار خواهند شد.

به گزارش پایگاه الاتحاد پرس، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عملیاتی بزرگ روز جمعه حمله موشکی را علیه سربازان اماراتی در استان مأرب واقع در 120 کیلومتری شرق صنعاء انجام دادند که به منهدم شدن یک انبار مهمات و کشته شدن 45 سرباز اماراتی انجامید.

در همین راستا ارتش و کمیته‌های مردمی 24 ساعت به نیروهای متجاوز در یمن از جمله نیروهای عربستانی و اماراتی مهلت دادند تا خاک یمن را ترک کنند در غیر این صورت به سرنوشت سربازان اماراتی در مأرب دچار می‌شوند.

یکی از کارشناسان نظامی ارتش یمن در این باره گفت: در حال حاضر تعداد اندکی از نیروهای ارتش یمن بر روی خاک این کشور در حال فعالیت هستند و ارتش یمن تعداد زیادی نیرو دارد که هنوز وارد عمل نشده‌اند.

همچنین ائتلاف متجاوز سعودی ساختمان وزارت دفاع یمن را مورد هدف قرار داد که موجب آسیب رسیدن به بخش‌هایی از این ساختمان شد.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا به دولت امارات به دلیل کشته شدن 45 سرباز این کشور در یمن تسلیت گفت.

وی همچنین به دولت بحرین به دلیل کشته شدن پنج تن از نیروهایش در مرز با عربستان تسلیت گفت و بر عمق روابط و شراکت استراتژیک میان واشنگتن و امارات و بحرین تاکید کرد.

کری بر حمایت کشور خود از بحرین و امارات تاکید کرد.

عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن نیز بعد از این حادثه وارد امارات شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان