arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۷ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۴

اظهارنظر جالب خبرنگار اسپانیایی درباره قزوین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرنگار شبکه رادیویی بارسلونی در بازدید از قزوین بیان کرد: وقتی وارد تهران شدم از این که ایران را انتخاب کردم پشیمان شدم و شلوغی و ترافیک آن برای من اذیت کننده بود اما از زمانی که وارد قزوین شدم یکی از زیباترین شهرهای جهان را دیدم.

به گزارش تابناک، کارلس هردیا خبرنگار یک شبکه رادیویی در شهر بارسلون است او که به همراه همسر خود مهتات برای گذراندن تعطیلات به ایران آمده است در بازدید از قزوین به خبرنگار تابناک گفت: زمانی که برای گذراندن تعطیلات با نامزدم در پی یافتن کشوری مناسب بودم در اینترنت با ایران آشنا شدم و تصمیم گرفتم این کشور را انتخاب کنم.

وی بیان کرد: اولین بار که با خانواده ام مطرح کردم که قرار است به ایران بیایم اصلا برخورد خوبی نداشتند و نگران بودند ، آن ها تصوری از ایران نداشتند و ایران را کشوری نظیر عراق و افغانستان می دانستند که هیچ امنیتی ندارد.

کارلس گفت: بسیار نگران ما بودند و به مامی گفتند که ایران کشور خطرناکی است و جنگ و خون ریزی هر روز در این کشور وجود دارد در حالی که وقتی وارد ایران شدیم مردم ایران را مردمی مهربان و دوست داشتنی و صلح طلب دیدیم.

این خبرنگار بارسلونی با اشاره به تبلیغات منفی در شبکه های ماهواره ای در خصوص ایران تاکید کرد: ایران با آن چیزی که همه دنیا میدانند تفاوت دارد و تازمانی که این جا نیایی نمیتوانی بفهمی این تفاوت چقدر زیاد است.

کارلس ادامه داد: یکی از اولین کارهای من بعد از بازگشت به کشورم ترغیب مردم به دیدن ایران است و به همه خواهم گفت که ایران و به خصوص قزوین چه جای فوق العاده ای است.
وی با اشاره به این که تا کنون تعدادی از کشورهای دنیا را دیده است گفت: برای من جالب بود که مردم ایران با هر اعتقاد و دینی که دارند با گردشگران رابطه خوبی دارند و هر کس با پوششی که انتخاب کرده در کنار هم زندگی خوبی دارند.

این توریست تصریح کرد: من عاشق کوه های الموت هستم و به نظر من الموت بهترین جا در دنیا برای بازدید، تفریح و استراحت است.

وی گفت: قزوین شهر کوچکی است که مردم بسیار خوبی دارد و در این مدت که میهمان این شهر بوده ایم از مردم این شهر نکته های جالبی یاد گرفتیم.

مهتات نامزد کارلس نیز در این بازدید گفت: تصور من از یک زن مسلمان چیزی که در ایران می بینم نیست اینجا زن ها به راحتی همه جا هستند و با چادر و یا حجاب های دیگر راحت با هم معاشرت دارند.

وی بیان کرد: خانواده ام از این که قصد آمدن به ایران را داریم بسیار ناراحت بودند اما مطمئن هستم وقتی برگردم کاری می کنم که آن ها هم به ایران بیایند.
نظرات بینندگان