arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۴۲۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۸ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۴

کی‌روش: رسیدن به جام‌ جهانی ماموریت غیرممکن است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرمربی تیم ملی فوتبال می‌گوید بازیکنانش و مردم باعث شدند تا او در ایران بماند. او همچنین عنوان کرد برای صعود به جام جهانی 2018 به تیمی از تام کروزها نیاز دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود از مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه و جام ملت‌های آسیا 2019 موفق شد به اولین برد خود دست یابد و گوام را با 6 گل شکست دهد. کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌وگو با روزنامه گاردین ضمن صحبت درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران از اوضاع منچستریونایتد نیز غافل نبود.

کی‌روش چندی پیش در کوالالامپور همراه ژرار هولیه، سرمربی سابق لیورپول برای سایر مربیان فوتبال در قاره آسیا سخنرانی کرد. حضور مربی سابق منچستریونایتد و سرمربی سابق لیورپول که روزگاری رقابت سختی با هم داشتند، به سوژه اول روزنامه گاردین در این مصاحبه تبدیل شد. در کنار برج‌های پتروناس این دو مربی که قبلا در لیگ جزیره مربیگری کرده‌اند، درباره موضوعات مختلفی برای مربیان فوتبال در آسیا سخنرانی کردند.

کی‌روش از تجاربش زیر نظر سرآلکس فرگوسن بین سال‌های 2002 تا 2008 سخن گفت. او اکنون پنجمین سال حضورش در تیم ملی فوتبال ایران را پشت سر می‌گذارد. مرد موزامبیکی‌تبار هنوز از اوضاع منچستریونایتد غافل نشده است و نتایج این تیم را دنبال می‌کند. او درباره شرایط بد منچستریونایتد به گاردین گفت: اصول و بنیان منچستر و موفقیتی که این تیم در طول سال‌ها به دست آورده بر پایه اعتماد، ثبات و فضای صداقت نهادینه شده است. این‌ها ارزش‌های باشگاه منچستریونایتد هستند. فکر می‌کنم تغییرات زیادی که در طول سال‌های اخیر در این باشگاه رخ داده با بنیان و اصول منچستریونایتد همخوانی نداشته و این یکی از دلایل ضعف و افت منچستریونایتد بوده است. من هیچ مشکلی با ساختن آینده ندارم. ساختن آینده‌ای بر پایه آنچه سرآلکس فرگوسن بنا نهاده بود و مسیری که مشخص شده بود. خیلی راحت می‌فهمم که بعد از سرآلکس پیچیدگی جانشینی او یکی از سخت‌ترین کارهای ممکن بود. احترام زیادی برای لوئیس فان‌خال و دیویس مویس قائلم. آنها هر دو مربیان بزرگی بودند که به جای فرگوسن در تیم منچستر فعالیت کردند و می‌کنند ولی فکر می‌کنم که در این دوره گذار اشتباهاتی رخ داده که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت.

برای کی‌روش تصمیم دیوید مویس برای تغییر اعضای کادر فنی منچستریونایتد یک مثال واضح از اشتباهی بود که این مربی اسکاتلندی انجام داد. او درباره این موضوع گفت: اصلا لازم نبود که برای جانشینی فرگوسن همه چیز را عوض کرد. عوض کردن مایک فلان اتفاق جالبی نبود که مویس آن را رقم زد. شما نباید کسانی که سال‌ها در باشگاه بودند و همه چیز باشگاه را می‌دانند به راحتی کنار بگذارید. من از بزرگانی چون بابی چارلتون و آلکس فرگوسن این درس بزرگ را یاد گرفتم که باید به افراد و اعضای درونی تیم و باشگاه‌تان اعتماد کنید. سالی که از رئال مادرید به منچستر برگشتم نیاز داشتیم که درباره آینده تیم تصمیم‌های مهمی بگیریم. روی کین، رایان گیگز و پل اسکولز هسته اصلی تیم بودند ولی ما در کنار آنها بازیکنان جوانی چون کریستیانو رونالدو، وین رونی و نمانیا ویدیچ را داشتیم. بازیکنانی بهتر از این در لیگ برتر وجود نداشت ولی ما این تصمیم را گرفتیم و کم کم به این بازیکنان جوان میدان دادیم و نتیجه آن را در قهرمانی‌های مداوم منچستریونایتد شاهد بودیم.

سرمربی پرتغالی در ادامه گفت: من امیدوارم که تمام این شرایط بد به زودی برطرف شود. لوئیز فان‌خال را به خوبی می‌شناسم و می‌دانم که توانایی این را دارد تا اوضاع منچستر را بهبود ببخشد. منچستریونایتد باید به روند پیروزی بازگردد. منچستر به واسطه همین پیروزی‌ها و قهرمانی‌هاست که منچستر شده. باشگاهی مثل منچستریونایتد با پتانسیل مالی مشخص خود باید نتایجی بگیرد که هواداران تیم را راضی کند. بازیکنان بزرگی مثل جرج بست،‌ رایان گیگز، روی کین، پل اسکولز، فان نیستلروی اکنون کجا هستند؟

برای موفقیت شما باید بعد از این که ستاره‌هایتان را از دست می‌دهید بلافاصله بازیکنان بزرگ را جایگزین کنید ولی ما این کار را در منچستر شاهد نبودیم. خیلی از بازیکنان بزرگ از منچستر خداحافظی کردند یا جدا شدند ولی هیچکدام از آنها جانشینی پیدا نکردند. من بازیکنانی مثل فالکائو و دی‌ماریا را دیدم که فصل گذشته روی نیمکت می‌نشستند. آن‌ها جایی فوتبال بازی می‌کردند که انگار در عمرشان فوتبالیست نبوده‌اند. حالا در منچستر ترس از خرید وجود دارد.

کارلوس کی‌روش ممکن است پس از پایان جام جهانی 2018 روسیه یا حتی زودتر ایران را ترک کند و بار دیگر به فوتبال انگلیس برگردد. او درباره این موضوع گفت: برای من آرزوست که به فوتبال انگلیس برگردم. من انگلیس را ترک کردم اما کارم آنجا به پایان نرسید. هرچند پیشنهادهای مختلفی دارم ولی متاسفانه آنها زمانی به من پیشنهاد دادند که من مشغول پروژه دیگری بودم و نتوانستم به آن پاسخ مثبت بدهم. من به مربیان دیگر در لیگ انگلیس احترام می‌گذارم و شخصیتی دارم که نمی‌توانم وسط یک کار، یکباره بگویم خداحافظ و یک تیم را ترک کنم. من آدم این کار نیستم. من حداقل دو پیشنهاد برای بازگشت به فوتبال انگلستان داشتم ولی این پیشنهادها را قبول نکردم. 6 ماه قبل از جام جهانی به من پیشنهاد شد ولی درست نبود در آن موقع تیم را ترک کنم. فکر می‌کنم اگر چنین رفتارهایی از شما سر بزند آن اعتماد و اعتباری را که نزد بازیکنان‌تان پیدا کرده‌اید از دست می‌دهید.

کارلوس کی‌روش پرتغالی در حال حاضر از شرایط خود در تیم ملی ایران راضی است. جام جهانی 2014 برای او و تیم ملی ایران به پایان رسید. او در این رقابت‌ها همراه ایران برابر نیجریه به تساوی رسید و با دو شکست برابر آرژانتین و بوسنی به کارش پایان داد. گلی که لیونل مسی در دقیقه پایانی و یا بهتر بگوییم جادوی مسی در بلوهوریزنته رخ داد باعث شد که ایران با وجود شایستگی شکست بخورد.

او پس از پایان این رقابت‌ها آماده بود که تیم ملی ایران را ترک کند و حتی رسانه‌ها از برکناری او از تیم ملی ایران سخن به میان آوردند ولی در نهایت ماندنی شد تا پروژه رساندن ایران به جام جهانی 2018 روسیه را رهبری کند.

سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران درباره حضور روی نیمکت این تیم آسیایی گفت: وقتی جام جهانی 2014 تمام شد، انگار کارم در تیم ملی ایران به پایان رسیده بود. چند پیشنهاد از تیم‌های دیگر داشتم ولی دو موضوع باعث شد که در تیم ملی ایران باقی بمانم اول بازیکنانی که در اختیار داشتم و رفتار خیلی خوبی که آنها با من داشتند و علاوه بر مردم ایران که خواستار این بودند که من سرمربی تیم ملی کشورشان باقی بمانم. مهم‌ترین موضوع همین بود که مردم ایران می‌خواستند که من سرمربی تیم بمانم. هواداران فوتبال در ایران خیلی به من احترام می‌گذارند. آن‌ها طوری با من رفتار کردند که نتوانستم نه بگویم.

کارلوس کی‌روش در جام ملت‌های آسیا نیز هدایت ایران را بر عهده داشت و بار دیگر زمزمه‌های برکناری او به گوش رسید ولی او در نهایت سرمربی ایران باقی ماند. سرمربی پرتغالی ایران در پایان درباره حضور در جام جهانی روسیه گفت: باید ببینیم آیا شرایط بهتر می‌شود یا نه. ما هیچ وقت امیدمان را از دست نمی‌دهیم ولی اگر اوضاع همین طور باقی بماند، برای ایران خیلی سخت است که به جام جهانی صعود کند. من رسیدن به جام جهانی 2018 را ماموریت غیرممکن می‌دانم و فکر می‌کنم به تام کروز یا یک تیم تام کروزها نیاز داریم تا به این هدف برسیم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
1
2
خيلي دوستت داشته ودارم ولي از اين نحوه حرف زدنت بسيار دلگير وناراحتم.
ناشناس
|
France
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
0
0
از وقتی که این جناب کی روش سرمربی شده تیم ایران نتونسته در حد و اندازه های خودش ضاهر بشه. به هیچ وجه سرمربی خوبی نیست. خیلی عجیب هم هست که انقدر پر مدعا و فخر فروش هم هست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
یه کاری میکنه ایران خسارت قراردادرو بده وبگن برو
نظرات بینندگان