arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۵۰۷
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۴

واکنش افخم به اظهارات وزير خارجه سعودي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 سخنگوي وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخير وزير خارجه سعودي گفت: همسايگان ما به جاي اين گونه سخنان بايد به سياست هايي که منطقه را به آتش کشيده خاتمه دهند.

مرضيه افخم در خصوص ارزيابي از اظهارات وزير خارجه عربستان در کنفرانس مطبوعاتي در واشنگتن افزود: همسايگان ما به جاي اين گونه سخنان بايد به سياست هاي کمک به گروه هاي افراطي و تروريست و ايجاد امواج آوارگان در سوريه و عراق و کشتار بي حساب مردم بي گناه يمن پايان دهند.

وي با تاکيد بر لزوم اتخاذ مواضع واقع بينانه و سازنده در کمک به حفظ آرامش و امنيت منطقه تصريح کرد: پافشاري بر موضوعات نادرست که به مباني تحليلي آن نيز ايراد و ابهام جدي وارد است، جز هدر رفتن فرصت هاي پيش روي کشورهاي منطقه و به تاخير انداختن حل بحران هاي ناگوار جاري نتيجه اي ندارد.

سخنگوي وزارت امورخارجه با تکرار آمادگي ايران براي گفت و گو و همکاري اظهار داشت: ايران همواره سياست حسن همجواري و گسترش مناسبات با کليه کشورهاي همسايه را اولويت مناسبات خارجي خود دانسته و براي تعميق روابط دوستانه با همسايگان هيچ گونه شرط و محدوديتي قايل نبوده است .

افخم تاکيد کرد: جمهوري اسلامي ايران براي حل بحران هاي منطقه، گفت و گو و راه حل سياسي را بهترين روش مي داند و مخالف حذف ديگران و سياست هاي تحميلي است و به کشورهمسايه خود نيز توصيه مي کنيم به جاي بازي هاي خطرناک نظامي به گفت و گو روي آورد.

عادل الجبير وزير خارجه سعودي در کنفرانسي مطبوعاتي به رغم آن که مدعي شده بود خواهان ارتباط بهتر با جمهوري اسلامي ايران است، اتهامات واهي را متوجه ايران کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان