arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۸ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۴

حمایت ده ها هنرمند مطرح فرانسه از پناهجویان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حدود 66 تن از هنرمندان مطرح فرانسه در بیانیه ای اعلام کردند که دیگر نمی توانند شاهد مرگ «آیلان» دیگری در سواحل مدیترانه باشند.
 
به گزارش ایرنا، براساس گزارش هفته نامه «ژورنال دودیمانش»، 66 تن از هنرمندان مطرح فرانسه همچون «شارل ازناووق»، «الکس لوتز»، «ایزابل آجانی» ،«ماتیو شدید»، «گیوم کنه» و «دنی بون»، در بیانیه ای اعلام داشتند که دیگر نمی توانند شاهد مرگ «ایلان» دیگری در سواحل مدیترانه باشند.

بحران جهانی مهاجران و پناهجویان که این روزها کشورهای زیادی را در اروپا درگیر کرده، با انتشار تصویر پیکر کوچک و بی جان «آیلان کوردی» کودک خردسال سوری در ساحل ترکیه وارد فاز جدیدی شد.

در بیانیه هرنمندان فرانسوی که بازتاب بسیاری در روزنامه های این کشور داشته، آمده است: دیگر نمی توان در مقابل این فاجعه انسانی در بی تفاوتی و سکوت به سر برد. اینها زنان و کودکان و مردانی هستند که قربانی جنگ و خشونت در کشورهای خود بوده اند. آنها دست کمک به سوی ما دراز کرده اند و به علت بی تفاوتی، عدم پذیرفته شدن و همراهی مناسب به استقبال مرگ می روند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: مهم این است که همه بسیج شوند و هرکس هر کاری می تواند انجام دهد.

این در حالی است که در پی ورود هزاران نفر از مهاجران با پای پیاده به اتریش و آلمان ، هزاران نفر نیز روز گذشته در شهرهای مختلف فرانسه به ویژه در پاریس، برای اعلام حمایت از پناهجویان و آوارگان جنگی دست به تظاهرات زدند.

«مارک لاووآن» خواننده و بازیگر مطرح فرانسوی روز یکشنبه در کانال تلویزیونی آر.تی.ال گفت: من یک هنرمندم. کار من نیست که به سیاستمداران بگویم چه باید بکنند، اما هر انسانی با دیدن این فاجعه انسانی و بی عدالتی نسبت به آوارگان نمی تواند بی تفاوت بماند. وی بر تسریع کمک های مردمی به مهاجران تاکید کرد.

براساس گزارش روز یکشنبه روزنامه پاریزین، جامعه ورزشکاران اروپا نیز در مقابل بحران مهاجران و آوارگان جنگی اعلام همبستگی کرده اند. باشگاه اسپانیایی رئال مادرید و باشگاه آلمانی بایرن مونیخ، هر یک تاکنون یک میلیون یورو به پناهجویان کمک کرده اند.
نظرات بینندگان