arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۷۳۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۶ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
7 نوع كالا و خدمات مشمول ماليات خاص مي‌شوند؛

سيگار، بنزين و نوشابه ماليات خاص مي‌دهند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در پيش‌نويس قانون ماليات بر ارزش افزوده كه هنوز به مرحله تصويب نهايي نرسيده است؛ براي هفت نوع كالا و خدمات ماليات خاص تعيين شده است. به اين صورت كه علاوه بر 9 درصد ماليات بر ارزش افزوده فعلي، درصدي كه توسط قانونگذار تعيين مي‌شود نيز ماليات خاص پرداخت مي‌كند.

به گزارش تابناک، در راس همه اين كالاها انواع بنزين قرار دارد كه با تصويب اين قانون مشمول ماليات خاص به ميزان تعريف شده خواهد بود.

سيگار نيز از ديگر كالاهاي خاص به شمار رفته و شايد در جهت كاهش ميزان مصرف، جزو گروه كالاهاي خاص تعريف شده است.

از ديگر موارد نام برده شده در اين دسته خدمات مخابراتي است. به اين ترتيب با تصويب اصلاحيه قانون ماليات بر ارزش افزوده، خدمات مخابراتي با افزايش ماليات‌ها احتمال افزايش هزينه براي مصرف‌كننده را خواهد داشت.

واردات انواع خودروي سواري و وانت دو كابين با حجم موتور بيش از دو هزار سي سي و نفت كوره، نفت سفيد و گاز طبيعي نيز ماليات خاص از اين پس پرداخت خواهند كرد.

انواع نوشابه‌هاي گازدار اعم از نوشابه‌هاي طعم‌دار رنگي و بي‌رنگ، نوشابه‌هاي انرژي‌زا و ماءالشعير هم با ماليات خاص به بازار عرضه مي‌شود. و در آخر خدمات حمل و نقل عمومي مسافري بين‌ شهري كه توسط موسسات حمل و نقل انجام مي‌شود ماليات خاص خواهد پرداخت.

با تصويب اين قانون اشخاص حقيقي و حقوقي عرضه‌كننده كالاها و خدمات مزبور اعم از دولتي و غيردولتي، مكلفند در مبادي توليد، توزيع، واردات و ارايه خدمات، طبق دستورالعمل سازمان امور مالياتي كشور، ماليات را با درج در صورتحساب از خريداران اخذ و به حساب‌هاي تعيين شده سازمان نزد خزانه‌داري كل كشور واريز كنند.
نظرات بینندگان