arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۳ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴

روحانی: هیچ کشوری نباید راجع‌ به آینده سوریه تصمیم بگیرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس‌جمهور تاکید کرد: هیچ کشور و قدرت خارجی نباید و نمی‌تواند راجع‌به آینده سوریه تصمیم بگیرد.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در نشست خبری مشترک با رییس جمهور اتریش در پاسخ به سوالی درباره موضوع ایران در رابطه با مسائل سوریه و این که آیا ایران حاضر است با کشورهای منطقه و با قدرتهای جهانی بر سر یک میز بنشیند و مذاکره کند، اظهار کرد: آینده سوریه توسط آراء خود مردم سوریه ساخته می‌شود و این مردم سوریه هستند که نسبت به حکومت آینده و شیوه دولت در آینده این کشور تصمیم می‌گیرند.

وی گفت: هیچ کشور و قدرت خارجی نباید و نمی‌تواند راجع‌به آینده سوریه تصمیم بگیرد، ولی به عنوان یک معضل در منطقه همه باید به مردم سوریه و به ایجاد امنیت در این کشور کمک کنند و شرایطی فراهم شود تا دموکراسی در این کشور استقرار پیدا کند که در این زمینه کشورهای منطقه تاثیرگذار هستند.

روحانی ادامه داد: ایران در کنار هر میزی که به آینده امن، با ثبات و دموکراتیک سوریه کمک کند حضور پیدا خواهد کرد و حاضر است با هر کشوری از جمله کشورهای منطقه و قدرت‌های جهانی در این زمینه مذاکره کند. برای ما جان مردم سوریه و بازگشت آوارگان مهم است و اگر این اتفاق یک روز زودتر انجام شود به نفع همه جهان خواهد بود.

وی همچنین بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک وظیفه بزرگ بین‌المللی، منطقه‌ای و اسلامی خود هر قدمی که برای مبارزه با تروریسم، ایجاد امنیت و ثبات در سوریه، بازگشت آوارگان و ایجاد دموکراسی و مراجعه به آراء مردم بر خواهد داشت و کنار هر میزی با کشورهای منطقه و کشورهای بزرگ خواهد نشست و البته مهم نوع میز نیست بلکه مهم دستیابی به صلح و ثبات در منطقه حساس خاورمیانه است.
نظرات بینندگان