arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۳ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
وزیر خارجه عربستان:

ناکامی ملک سلمان در تغییر دیدگاه اوباما در مورد سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عادل الجبیر وزیر خارجه رژیم سعودی گفت که ملک سلمان شاه عربستان در نشست طولانی مدت خود با باراک اوباما رییس جمهور آمریکا نتوانست نظر او را در مورد بحران سوریه تغییر دهد.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی نبأ، الجبیر در سخنرانی خود در مرکز علوم انسانی اندروملون آمریکا ضمن اعلام این مطلب افزود: واشنگتن از انجام اقدام نظامی در سوریه حتی به طور غیرمستقیم استقبال نکرد.

بر اساس این گزارش، به نظر می رسد واشنگتن در طی سفر ملک سلمان به آمریکا می خواست حمایت خود از عربستان در حمله به یمن را با امتناع از اقدامات جنگجویانه مخالفان در سوریه از جمله ندادن تسلیحات به مخالفان به اصطلاح میانه رو در سوریه معامله کند.

سعودی ها در طی سفر یاد شده سعی داشتند میزبانان آمریکایی خود را نسبت به عقیم بودن دیدگاه مبتنی بر راه حل سیاسی در سوریه بدون ایجاد تغییر در موازنه قوا در صحنه عمل متقاعد کنند به ویژه با توجه به اینکه روسیه طی دو هفته گذشته بر حمایت نظامی خود از ارتش سوریه شدت بخشید.

آمریکایی ها به سعودی ها قول دادند برای پیشگیری از ورود تسلیحات برای تمامی طرفهای درگیر در سوریه فشار بیشتری وارد کند و برای برگزاری کنفرانس جهت دستیابی به راه حل مسالمت آمیز برای بحران این کشور تلاش کند.

پیش بینی می شود ملک سلمان در آینده نزدیک از مسکو دیدن به عمل آورد و احتمال می رود موضوع بحران سوریه در مقدمه گفت وگوهای وی با سران روسیه قرار داشته باشد.

به گفته ناظران سیاسی آمریکا سفر ملک سلمان به واشنگتن باعث شد تا منافع اقتصادی و مالی دوجانبه آمریکا و عربستان در سطح وسیعی گسترش یابد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان