arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۸۶۴
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۴ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴

بازار مسکن در تلاطم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت پایبندی مشاوران املاک به قوانین و آیین‌نامه های ثبات بازار مسکن، گفت: ضعف نظارت بر عملکرد مشاوران املاک درآمدهای میلیونی را برای آنان در کسادی بازار مسکن رقم زده است.

به گزارش خانه ملت، نبی‌الله احمدی، با تاکید برضرورت پایبندی مشاوران املاک به قوانین و آیین نامه‌های ثبات بازار مسکن، گفت: مشکل بی ثباتی بازار مسکن ناشی از نبود قانون نیست،بلکه ضعف در اجرای قوانین و آیین نامه ها،نرخ گذاری های سلیقه ای در باب مسکن را منجر شده است.

نماینده مردم داراب درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه حق کمیسیون دریافتی مشاوران املاک از مردم باید مشخص باشد، افزود: تعیین آیین نامه ای در خصوص میزان مجاز دریافت کمیسیون از مالکان مسکن می تواند دست مشاوران املاک در نرخ گذاری‌های سلیقه ای را کوتاه کند.

بخشی از آشفتگی بازار مسکن نتیجه فعالیت دوراز قانون مشاوران املاک است

وی با تاکید براینکه درحال حاضر دریافت کمیسیون ازسوی مشاوران املاک رقم‌های قابل توجهی است، تصریح کرد: ضعف نظارت برعملکرد مشاوران املاک به رشد میزان درآمد آنان منجر شده و دریافتی آنان را چندین برابر کارمندان کرده است.

این نماینده مردم درمجلس نهم، با بیان اینکه بخش اعظمی از آشفتگی بازار مسکن نتیجه فعالیت دور از قانون مشاوران املاک است، گفت: نظارت بر فعالیت مشاوران املاک یکی از اهرم هایی است که تنظیم بازار مسکن را در شرایط فعلی رکود بازار رقم خواهد زد.

احمدی تاکید کرد: اصلاح میزان حق کمیسیون مشاوران املاک به اندازه زحمتی که برای خرید و فروش مسکن صورت می گیرد،جهت تنظیم بازار ضروری است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: متاسفانه دلالی‌هایی که در قالب فعالیت مشاوران املاک غیرمجاز در حال انجام است؛درآمدهای میلیونی برای آنان رقم زده به گونه ای که حقوق یک ماه این افراد رقمی بیش از میزان حقوق یک سال کارمند است.

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: دولت در تنظیم بازار مسکن باید جدیت بیشتری به خرج دهد.
نظرات بینندگان