arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۸۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۴ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴

وزیر خارجه عربستان: نتوانستم نظر اوباما را تغییر دهم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
واحدمرکزی خبر نوشت: وزیر امورخارجه عربستان سعودی تاکید کرد : پادشاه عربستان نتوانسته است دیدگاه اوباما را در قبال بحران سوریه تغییر دهد.

روزنامه الوسط چاپ منامه در گزارشی به نقل از روزنامه کویتی الرای، نوشت عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی به سئوالی درباره این که آیا ملک سلمان بن عبد العزیز آل سعود پادشاه عربستان در نشست طولانی روز جمعه گذشته خود با رئیس جمهور آمریکا در بخش غربی کاخ سفید «موفق به تغییر دیدگاه (باراک) اوباما در قبال بحران سوریه شد یا خیر؟»

به پاسخ کوتاه «خیر» بسنده کرد. الجبیر در نشستی که در مرکز اندرو ملون، با حضور خالد الفلاح وزیر بهداشت عربستان برگزار کرد به این سئوال پاسخ گفت. این دو وزیر سعودی در مرکز یادشده درباره مسائل متنوع سیاسی، اقتصادی، توسعه و تجارت سخن گفتند.

منابع آگاه از مطالب مطرح شده در دیدار اخیر اوباما و ملک سلمان می گویند پادشاه عربستان موافقت خود را با هرگونه توافقی که مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته ای بشود اعلام کرده است زیرا چنین سلاحی می تواند به از بین رفتن ثبات این منطقه، که هم اکنون نیز دستخوش ناآرامی است، منجر بشود. منابع یادشده می افزایند پادشاه عربستان سعودی از تلاش های مجدانه اوباما برای حفظ ثبات منطقه خاورمیانه و همچنین زحماتی که دولت وی در مذاکرات هسته ای با ایران متقبل شده، تمجید کرده و افزوده است، این منطقه نیاز به تلاش بیشتری برای استقرار ثبات و در راس آنها حل و فصل دو بحران یمن و سوریه دارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
0
8
برو بچه هنوز زوده ......
نظرات بینندگان