arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۵ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴

هسته‌های خفته داعش در اروپا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک تحلیلگر غربی اعلام کرد هسته‌های خفته گروه تروریستی داعش در اروپا وجود دارند که ممکن است زمانی بیدار شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، یک تحلیلگر غربی اعلام کرد اگر غرب دست از بازی خود با تروریسم برندارد، گروه تروریستی داعش ممکن است حملاتی را در اروپا سازماندهی کند.

"ریاض صیداوی،" مدیر مرکز تحقیقات و تحلیل های سیاسی و اجتماعی دنیای عرب، مستقر در ژنو در مصاحبه ای با خبرگزاری اسپوتنیک گفت هسته‌های خفته گروه تروریستی داعش در اروپا وجود دارد که ممکن است زمانی بیدار شود.

این کارشناس سیاسی گفت: «هسته های خفته ای وجود دارد که لزوماً ارتباط مستقیم با همدیگر ندارند و دستورات را به طور مستقیم از ستاد مشترک داعش دریافت می کنند... این هسته ها ممکن است زمانی بیدار شوند و حملاتی در اروپا ترتیب دهند.»

نشریه « ساندی اکسپرس » روز دوشنبه به نقل از منبعی در داعش، نوشت بیش از چهار هزار تروریست داعش به عنوان آواره سوری به اروپا نفوذ کرده‌اند. به گفته صیداوی، «به احتمال قوی» در میان هزاران آواره سوری که وارد اروپا شده اند، تروریست هایی خود را به اروپا رسانده اند. اما مسئله این است که رسانه های غربی به جای آن که از داعش که عامل اصلی این فاجعه است حرف بزنند، تلاش می کنند از این موج مهاجرت و دولت بشار اسد «دیو» بسازند.

این کارشناس سیاسی و نویسنده تونسی تبار که تابعیت سوئیسی دارد، گفت: « آنها از تروریسم بر علیه بشار اسد استفاده ابزاری می کنند... نمی توان با تروریسم بازی کرد. اگر تروریسم در سوریه یا کسانی را که منابع مالی آن را تأمین می کنند، امری پیش پا افتاده و کم اهمیت تلقی شود، تروریسم به زودی حمله خواهد کرد. جنگ علیه تروریسم باید جامع، کامل، بدون تردید و بدون هیچ گونه استفاده ابزاری باشد.»

با این حال، یک کارشناس دیگر در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک، در مورد حضور تروریست های داعش در بین مهاجران ابراز تردید کرده است.

الن رودیه، مدیر تحقیقات بخش تروریسم و جنایت های سازمان یافته در مرکز تحقیقات اطلاعاتی فرانسه گفت: « جنبش تروریستی هنگامی که از فعالانی تشکیل می شود، هرگز این خطر را نمی کند که نیروهایش را به وسیله قایق های نامناسبی که ممکن است غرق شود، به مقصدی نامشخص بفرستد. آنها امکاناتی در اختیار دارند که با آن می توانند هزینه پروازهای درجه یک (فرست کلاس) را بپردازند و با دور زدن مناطق مختلف به کشورهای مورد نظر خود برسند.»
نظرات بینندگان