arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۲ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۴

پیگیری افزایش حق مسکن کارگری در مجلس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با توجه به اظهارات اخیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تصمیم نگرفتن دولت برای افزایش حق مسکن کارگران، یک عضو فراکسیون کارگری مجلس از پیگیری و ورود مجلس در این باره خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز، با پیشنهاد دولت در زمستان سال گذشته، شورای عالی کار افزایش حق مسکن سال ۹۴ کارگران را از ۲۰ به ۴۰هزارتومان تصویب و برای تایید نهایی به هیئت وزیران ارسال کرد.

اما با توجه به وعده دولت برای افزایش حق مسکن کارگران، چندی پیش علی ربیعی، بیان کرد که دولت فعلاً تصمیمی برای افزایش حق مسکن کارگران از ۲۰ به ۴۰ هزار تومان نگرفته است.

این در حالیست که معمولا افزایش میزان حق مسکن در سال‌های گذشته تا تیر ماه هر سال به تایید هیات وزیران می‌رسید، اما امسال با وجود گذشت شش ماه از سال همچنان این موضوع در بلاتکلیفی قرار دارد. در این میان یک عضو فراکسیون کارگری مجلس در گفت‌و‌گو با اقتصادنیوز از پیگیری این موضوع در مجلس خبر داد.

محمد دامادی، منشی اول فراکسیون کارگری در این باره گفت: فراکسیون کارگری حتما تلاش خود را می‌کند که جلسه‌ای با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بگذارد تا پیگیر مطالبات حق کارگران شویم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کارگران قشر محروم جامعه هستند و حقوق پایه کارگری کفاف زندگیشان را نمی‌دهد اگر حق مسکن کارگران هر چه زودتر به تایید هیات وزیران نرسد قطعا مجلس در این زمینه ورود پیدا خواهد کرد.
نظرات بینندگان