arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۴ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۴

ملکه انگلیس رکورد سلطنت را شکست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ملکه انگلیس رکورد سلطنت را شکستملکه الیزابت دوم که در 25 سالگی و دورانی که کشورش به سختی تلاش می‌کرد تا ویرانه‌های جنگ جهانی دوم را بازسازی کند، سلطنت را بر عهده گرفت، امروز (چهارشنبه) رکورد طولانی‌ترین دوره سلطنت بریتانیا را می‌شکند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، حدود ساعت 5:30 عصر به وقت محلی، ملکه الیزابت که هم‌اکنون 89 ساله و مسن‌ترین حاکم این کشور است، رکورد 63 سال و هفت ماه و دو روز و 16 ساعت و 23 دقیقه‌ای را که ملکه ویکتوریا، جد بزرگ وی در حکمرانی این کشور داشت، می‌شکند.

دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس پیشتاز تعریف و تمجید از ملکه کشورش شد و گفت: در 63 سال گذشته، علیاحضرت سنگ ثبات در جهان کاملا متغیر بوده است و حس فداکاری او برای خدمت و انجام وظیفه نه تنها در بریتانیا بلکه در سراسر جهان شایسته تحسین است.

نزدیکان ملکه انگلیس می‌گویند که وی به این رکوردزنی چندان اعتنایی ندارد و معتقد است که این مساله نشان می‌دهد که وی خیلی عمر کرده است. ملکه حتی نمی‌خواست که این مساله جشن گرفته شود اما نهایتا تسلیم فشارها شد و حال که برای گذاراندن تعطیلات تابستانی در اسکاتلند به سر می‌برد، در مراسمی رسمی در آنجا شرکت خواهد کرد.

الیزابت دوم به همراه همسرش شاهزاده فیلیپ که در تمام سال‌های حکمرانی‌اش حضور داشته است، در مراسم افتتاحیه طولانی‌ترین راه‌آهن داخلی و بازدید از یک لوکوموتیو بخار که بیش از صد سال از زمان ساخت آن می‌گذرد، حضور می‌یابد. سخنگوی کاخ باکینگهام گفته است که ممکن است ملکه پس از آن یک سخنرانی هم داشته باشد.

الیزابت دوم پس از مرگ پدرش جورج ششم در ششم فوریه ۱۹۵۲، به مقام ریاست دولت در پادشاهی متحده، کانادا، استرالیا، نیوزلند، سیلان، پاکستان و آفریقای جنوبی رسید. امروز بیش از ۱۲۸ میلیون تن در کشورهایی زندگی می‌کنند که او در صدر حکومت آنان است.

الیزابت دوم در بین حاکمان فعلی، پس از بهومیبول آدولیادج، پادشاه تایلند طولانی‌ترین دورهٔ صدارت حکومت در جهان را به عهده دارد. ملکه الیزابت دوم، تاکنون در بریتانیا شاهد فعالیت یازده نخست‌وزیر بوده است و دیوید کامرون دوازدهمین نخست‌وزیری است که در زمان سلطنت او دولت تشکیل داده است.
نظرات بینندگان