arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۵۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۴ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۴

دهقان: دولت توجه ویژه‌ای به سواحل مکران دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه امنیت در سراسر ایران برقرار است، گفت: باید به دنیا نشان دهیم و به مردم هم اطمینان دهیم امنیتی که در این منطقه وجود دارد، ضامن توسعه، پیشرفت و سرمایه‌گذاری است.

به گزارش فارس، کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرای پروژه آب نیرو مجتمع پتروشیمی و مجتمع فولاد مکران چابهار با حضور وز‌رای صنعت، معدن و تجارت و ‌دفاع انجام شد.

وزیر دفاع در این مراسم با بیان اینکه دولت توجه ویژه‌ای به سواحل مکران دارد، گفت: امروز با وجود نیروهای مسلح مقتدر امنیت در سراسر ایران اسلامی برقرار است.

‌سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان با بیان اینکه ‌به‌ عنوان نیروهای مسلح در سطح ملی دو نقش اساسی برای خود قائل هستیم، افزود: ‌تأمین امنیت برای فراهم کردن زیرساخت‌های توسعه و ‌کمک به دولت برای اجرایی کردن برنامه‌های توسعه در مناطق محروم را در دستور کار داریم.‌


وی با بیان اینکه نگاه کردن یا دیدن فقر در هر منطقه کشور برای مسئولان نظام و مقام معظم رهبری قابل قبول نیست، تصریح کرد:‌ اگر این نقاط فقر به سمت مرزها پیش برود، حساسیت‌ آن بیش‌تر می‌شود و نیازمند توجه فراوان است و در نگاه فرامنطقه‌ای یک تهدید محسوب می‌شود.

سردار دهقان تاکید کرد: وقتی بحث عمران سواحل مکران اعلام شد، نیروی دریایی ارتش پیش‌رو در حرکت و تحقق بخشیدن به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه شد و امروز عزیزان ما در نیروهای دریایی ضمن پاسداری از مرزهای آبی در زمینه همکاری در پروژه‌های بزرگ پیش‌گام هستند.


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد:‌ باید به دنیا نشان دهیم و به مردم هم اطمینان دهیم که امنیتی که در این منطقه وجود دارد، ضامن توسعه، پیشرفت و سرمایه‌گذاری است.

سردار دهقان اضافه کرد: سیستان و بلوچستان قطعاً تابلوی درخشانی در تحقق بخشیدن به موضوع اقتصاد مقاومتی در کشور خواهد بود.

گفتنی است سایت پتروشیمی در قالب 20 طرح با سرمایه‌گذاری 18 میلیارد دلار و تولید محصولاتی از جمله متانول، اوره آمونیاک، اتیلن، پروپیلن با ظرفیت 30 میلیون تن پس از پایان اجرای طرح، زمینه ایجاد 20 هزار شغل را فراهم می‌آورد.

در طی این سفر یک روزه مجتمع بزرگ فولاد مکران چابهار نیز با ظرفیت 3 میلیون و 200 هزار تن با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مشاور رئیس جمهور و استاندار سیستان و بلوچستان کلنگ‌زنی شد و در مرحله نخست پروژه تولید آهن اسفنجی با ظرفیت تولید یک میلیون و 600 هزار تن احداث خواهد شد که با تکمیل این مجتمع محصولاتی از جمله، گندله، آهن اسفنجی و غیره تولید می‌شود.‌

بر اساس گزارش مدیران مجتمع فولاد مکران میزان سرمایه‌گذاری این طرح بالغ بر 31 هزار میلیارد ریال در زمینی به مساحت 300 هکتار در منطقه آزاد تجاری، صنعتی چابهار ایجاد خواهد شد.
نظرات بینندگان