arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۵ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۴

اعتراضات مردم انگلیس به حضور نتانیاهو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مخالفان سیاسی و مردمی حضور نخست وزیر اسرائیل در انگلیس، برای دومین روز متوالی تظاهرات می‌کنند.

به گزارش فارس، در حالی که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دومین روز از سفر خود به لندن با «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس دیدار می‌کند، مردم انگلیس با راهپیمایی نسبت به حضور وی اعتراض و خواستار دستگیری نتانیاهو به عنوان جنایتکار جنگی هستند.

به نوشته دیلی میل، انتظار می‌رود اعتراضات سختی علیه حضور نتانیاهو در انگلیس امروز (پنج‌شنبه) جریان داشته باشد.

روز گذشته نیز انگلیسی‌های بسیاری با حضور در مقابل مقر دولت انگلیس در دانینگ استریت علیه ورود نتانیاهو به لندن شعار داده و خواستار آزادی فلسطین و دستگیری و محاکمه نتانیاهو به عنوان جنایتکار جنگی شدند.

در راهپیمایی روز گذشته نهادهای مختلف مردمی، گروه های ضد جنگ، گروه های مخالف تسلیحات نظامی و چهره های سیاسی حضور داشتند. همچنین گروه های یهودی انگلیس که مخالف اسرائیل و در تقابل با اجناس اسرائیلی و رابطه انگلیس و اسرائیل هستند با حضور در راهپیمایی دیروز خواستار قطع ارتباط انگلیس با رژیم صهیونیستی شدند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، در راهپیمایی روز چهارشنبه پلیس با حدود ۳۰۰ معترض درگیر شد.

ایندیپندنت درباره برنامه های سفر نتانیاهو به لندن نوشت به دلایل امنیتی برنامه دقیقا اعلام نشده است اما نخست وزیر اسرائیل دیداری با ملکه انگلستان نخواهد داشت. وی گفت و گوهایی با اعضای دولت انگلیس دارد و بعد از آن با نمایندگان پارلمان و رهبران کمیته یهودیان انگلیس دیدار می‌کند.

آنچه اعلام شده این است که در دیدار امروز، کامرون و نتانیاهو درباره روابط خاورمیانه و بحران سوریه و درباره ایران گفت و گو خواهند کرد.

حضور نتانیاهو در انگلیس در پی دعوت کامرون صورت گرفت. بعد از انتشار این خبر از ماه گذشته تا کنون، طوماری از سوی فردی رد سایت پارلمان انگلیس ثبت شد که بیش از صدهزار نفر از مردم بریتانیا با امضای آن خواهان دستگیری نتانیاهو و محاکمه این مجرم جنگی به محض ورود به انگلیس شدند.

با عبور تعداد امضاها از حدنصاب یکصدهزار نفر، قوانین انگلیس پارلمان این کشور را به بررسی این درخواست ملزم می‌کند. مجلس عوام هنوز به این درخواست واکنش نشان نداده و دولت انگلیس اعلام کرده است مهمانان سیاسی دارای مصونیت دیپلماتیک هستند.
نظرات بینندگان