arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۵۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۱ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۴

ترسیم وزیر بهداشت از انتخابات مجلس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر بهداشت با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس، تاکید کرد: بسیار مهم است که چه پزشکانی به مجلس راه پیدا می‌کنند.

به گزارش مهر، دکتر سید حسن هاشمی در نشست انجمن‌های علمی گروه پزشکی گفت: بدون تردید برای انجمن‌های علمی هیچ هدفی نمی‌تواند ارزشمندتر از این باشد که تاکیدشان ارتقاء حرفه پزشکی اعم از دانش و مهارت باشد و منزلت اجتماعی هم به تبع آن به دست می‌آید. در انجمن‌های علمی اگر گرفتار مسائل صنفی شدیم جای انجمن‌ها در وزارت بهداشت نیست.

وی افزود: در بازنگری اساسنامه‌ها باید نظر انجمن‌ها خواسته شود اما باید مراقب باشیم مسیر اصلی را گم نکنیم.

وزیر بهداشت با یادآوری سال‌های پیش وزارت بهداشت گفت: خوب است که هیچ کداممان دیروز را فراموش نکنیم. اینجا وزارتخانه ای بوده که قبل این دولت دو سال عملا وزیر نداشته و وزیر وقت دو سالی تحت فشار بود و امورات وزارتخانه انجام نمی شد. از نگاه من قبل از آن هم سلامت اولویت نبود.

هاشمی افزود: سالیان زیادی است که نگاه به حوزه سلامت نگاه غیرمنصفانه‌ای است و هنوز نگاه بسیاری از سیاستمداران این است که سلامت هزینه‌ است نه سرمایه گذاري.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: مبدا همه تحولات بخش آموزش است و نحوه تربیت ما و مسیری که در این راه انتخاب می‌کنیم بسیار در آینده اثر گذار خواهد بود. وی تاکید کرد: در این حوزه نباید دچار شتاب‌زدگی شد و باید از کار نمایشی پرهیز کرد و از خرد جمعی استفاده کرد تا اشتباه مکرر رخ ندهد.

هاشمی گفت: وظیفه انجمن‌ها تربیت افرادی است که بشود به آنها افتخار کرد و این به توانمندی‌ها و مهارت‌های افراد و همچنین میزان از خودگذشتگی که برای مردم و کشور دارند وابسته است.

وی افزود: انجمن‌ها می‌توانند کارهای بسیار ارزشمندی در جهت ارتقای اخلاق حرفه‌ای جامعه پزشکي نیز انجام دهند. فرصت‌های بسیار خوبی را می‌توان از کمک‌های خیرخواهانه جامعه پزشکی ایجاد کرد و بسیار مطلوب است که در این فضای سیاست‌زده به تصویر کشیده شود.

هاشمی گفت: بسیار پزشکان دلسوز و فداکاری در سراسر کشور وجود دارند که حتی جامعه پزشکی هم از آنها غافل است.

وزیر بهداشت در خصوص طرح تحول سلامت گفت: فرصتی در قالب این طرح ایجاد شده است که رهبری معظم نظراتشان را در خصوص حوزه سلامت ابراز و سیاست‌های کلی نظام سلامت را ابلاغ کنند. اگر اینها اجرا شود بیش از ۹۰ درصد مشکلات نظام سلامت حل خواهد شد. علاوه بر ایشان دکتر روحانی هم قلبا به این حوزه علاقمند بودند و در روزهای سخت دولت عنایت ویژه‌ای به این حوزه داشته و دارند. وی افزود: بعید می‌دانم فضایی که ایجاد شده است قابل تکرار باشد.

هاشمی اظهار داشت: یکی از خطاهای ما همواره این بوده است که گرفتار حاشیه‌ها شده‌ایم.

وزیر بهداشت با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس تاکید کرد: بسیار مهم است که چه پزشکانی به مجلس راه پیدا می‌کنند. پایداری اقداماتی که انجام می‌دهیم به این وابسته است که اثرگذاران در حوزه قانون‌گذاری و اجرا از این اقدامات حمایت کنند.
نظرات بینندگان