arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۳ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۰

ژاپنی ها، این روزها چگونه شب را روز می کنند؟

در محله ماهی فروشان توکیو که معمولا شلوغ ترین محله پایتخت ژاپن به شمار می رود، ماهی فروشان ناامیدانه در انتظار مشتری به سر می برند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
زندگی ساکنان توکیو با اهنگ ترس از احتمال سرایت مواد رادیواکتیو گره خورده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس24، در محله ماهی فروشان توکیو که معمولا شلوغ ترین محله پایتخت ژاپن به شمار می رود، ماهی فروشان ناامیدانه در انتظار مشتری به سر می برند.



مشتریان حاضر نیستند ماهی تازه بخرند یا به رستورانهای سوچی فروشی مراجعه کنند. علت این ترس نیز میزان بالای رادیواکتیویته در سواحل فوکوشیما است.

یکی از رستوران داران می گوید:‌ این بحران احتمالا تا مدتها ادامه خواهد یافت . وی می افزاید:‌ در روزهای عادی تا ششصد مشتری در روز داشتم اما درحال حاضر تعداد مشتریانم به یکصد نفر بیشتر نمی رسد.

ژاپنی ها دیگر به رستوران نمی ایند و گردشگران خارجی نیز تعطیلات خود را لغو کرده اند.



این درحالی است که تاکید می کنیم ماهی هایمان از فوکوشیما نمی ایند بلکه از جنوب ژاپن و کشورهای خارجی وارد می شوند  . جوی عجیب و غریب بر توکیو حکمفرما است.

به ظاهر زندگی به تدریج به وضع عادی بازگشته است اما همه از نزدیک اوضاع نیروگاه فوکوشیما در فاصله دویست و پنجاه کیلومتری توکیو را دنبال می کنند.



یکی از رستوران داران فرانسوی با نشان دادن غذاهایش می گوید: سبزیجات از ناگانو می ایند و هیچ سبزی از فوکوشیما نخریده است .

این رستوران دار فرانسوی می افزاید: پس از فاجعه پنجاه درصد از تعداد مشتریانش کاسته شده است و انهایی که به رغم همه اوضاع به این رستوران می آیند می خواهند اطمینان خاطر یابند.

یکی از مشتریان می گوید : اگر سبزیجات بخورم می خواهم بدانم از کجا می اید اما در هر صورت می کوشم کمترین میزان سبزی بخورم.

من نگرانم و معلوم نیست این فاجعه کی متوقف خواهد شد.

به علاوه اطلاعاتی که به ما می دهند هر روز تغییر می کند و معلوم نیست دولت همه حیقیقت را بگوید . اب اشامیدنی بیشترین ترس را در بین مردم ایجاد کرده است.



والدین جوان بارها به هشدارهای مقامات در خصوص استفاده نکردن از اب شهری برای نوزادان گوش کرده اند.

یکی از پدرهای جوان ژاپنی می گوید: به دختر یک ساله مان فقط اب معدنی می دهیم و حتی برای پختن غذایش نیز از این اب استفاده می کنیم.



ما واقعا در هراسیم اما چاره ای نداریم . این گزارش می افزاید اما ساکنان توکیو به هیچ وجه هول نکرده اند.

آنان حتی سونامی زدگان شمال کشور را فراموش نکرده اند و هر روز برایشان پول جمع اوری می کنند.

ژاپنی ها به خوبی می دانند که درکنار هم خواهند توانست کشورشان را دوباره بسازند.

نظرات بینندگان