arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۵۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۵ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۰

جوان 21 ساله ایرانی که سایت های امنیتی امریکا را هک کرد

یک جوان بیست و یک ساله ایرانی ادعا کرد که وی سایت های آمریکایی - انگلیسی را هک کرده است .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک جوان بیست و یک ساله ایرانی ادعا کرد که وی سایت های آمریکایی - انگلیسی را هک کرده است .

به گزارش تابناک ، «وال استریت ژورنال» خبری را منتشر کرده که بر اساس آن یک برنامه نویس جوان ایرانی حمله کامپیوتری به سایت های امنیتی اینترنتی آمریکایی را پذیرفته است .

بر اساس این گزارش ، این برنامه نویس ایرانی از طریق پیام هایی که برای وب سایت Pastebin.com فرستاده ، خودش را «کومودو هکر» معرفی کرده است و جزئیات و کدهایی که برای این هک کردن این سایت ها استفاده کرده است را تشریح نموده است . وی اشاره کرده که به صورت مستقل کار می کند و ارتباطی با دولت ایران ندارد. این هکر همچنین اضافه کرده است که تا کنون سابقه هک هزار سایت را در کارنامه خود دارد.

اگر چه کارشناسان امنیت شبکه ، در مورد چنین ادعاهایی بسیار محتاط هستند و به راحتی آن را نمی پذیرند ، با این وجود اعلام کرده اند که جزئیات کدهایی که این هکر اعلام کرده است ، درست و قابل قبول است .

«مارکو هایپونن» ، رئیس تیم تحقیقاتی شرکت «اف – سکیور» در فنلاند در این باره گفته است که این هکر به کدهایی از سیستم های داخلی کومودو دسترسی داشته است . اما در مورد اینکه بقیه ادعاهای وی درست است یا نه ، اطلاعاتی در دست نداریم .

«روبرت گراهام» ، رئیس شرکت امنیتی «ارتا » نیز در این باره گفته است که من صحت جزئیاتی را که این هکر درباره این عملیات منتشر کرده است را تایید می کنم .

این در حالی است که شرکت امنیتی کومودو در 23 فوریه گواهیتنامه های امنیتی برای 9 وب سایت از جمله جی میل ، گروه موزیلا و شرکت هایی که توسط مایکروسافت ادراه می شوند ، صادر کرده بود . این گواهینامه به این خاطر صادر شده بود که استفاده کنندگان از این سایت ها را مطمئن سازند که این سایت ها معتبر و امن هستند . اما این هکر ، به گونه ای کومودو را هک کرده بود که می توانست به راحتی شناسه کاربری (یوزر) و رمز عبور (پسورد) افراد را هم به دست آورده بود و ارتباطات آنان را نیز رصد می کرد .


لازم به ذکر است که شرکت کومودو یک شرکت ارائه دهنده نرم افزار های اینترنتی و به ویژه نرم افرار های امنیتی و ضدیروس است که به ویژه نرم افزار دیواره آتشین آن (فایروال) آن بسیار معروف است . این شرکت در سال 1998 در بریتانیا تشکیل شده است ، اما هسته اصلی آن در آمریکا قرار دارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۸
0
0
ایووووووووووووول!!!
نظرات بینندگان