arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۷۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۱ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۰

چاوز: مطمئن هستم که دوباره رئیس جمهور می شوم

رئيس جمهوري ونزوئلا بر برنامه‌هاي خود براي حضور مجدد در انتخابات سال 2012 تاكيد كرد و به حاميانش گفت، هر جايگزين ديگري براي انقلاب سوسياليستي بوليواري مي‌تواند بازگشتي به امپرياليسم و سرمايه‌داري باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس جمهوري ونزوئلا بر برنامه‌هاي خود براي حضور مجدد در انتخابات سال 2012 تاكيد كرد و به حاميانش گفت، هر جايگزين ديگري براي انقلاب سوسياليستي بوليواري مي‌تواند بازگشتي به امپرياليسم و سرمايه‌داري باشد.

به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري يونايتدپرس، هوگو چاوز، رئيس‌جمهوري ونزوئلا، حاميان اروگوئه‌اي خود را در سخنراني كه در حدود سه ساعت در اين كشور به طول انجاميد، در جريان عقايد خود در خصوص اتحاد ايده‌آل آمريكاي لاتين كه در آن كشورهايي كه با يكديگر برادري دارند مي‌توانند زير يك پرچم و در كنار هم گرد هم آيند، قرار داد.

به گفته چاوز، اتحاد ميان كشورهايي كه در منطقه هم‌سويي فكري دارند تضميني براي حفاظت عليه نظام سرمايه‌داري و امپرياليسم است.

رهبر ليبي كه اين هفته جايزه روزنامه‌نگاري رودولفو والش را دريافت كرد، بمباران‌هاي نيروهاي ائتلافي در ليبي را محكوم كرد.

هوگو چاوز پس از سفر به آرژانتين و اروگوئه، به بوليوي و كُلمبيا رفت.

چاوز خطاب به حاميانش در مدرسه پزشكي مونته ويدئو گفت: چنان‌چه ونزوئلا به دست امپرياليسم بيفتد، چيزهاي زيادي از دست خواهند رفت. كمك دوجانبه از بين خواهد رفت و نمي‌توان تصور كرد كه شركت نفت و گاز دولت اروگوئه بتواند به كار خود در حوزه‌هاي نفتي "اورينوكو" ادامه دهد.

چاوز خطاب به گروهي از دانشجويان خاطرنشان كرد: ما بايد متحد باشيم و اين تنها راه حل به شمار مي‌رود.

چاوز اعلام كرده كه مطمئن است در انتخابات سال 2012 براي سومين بار به عنوان رئيس‌جمهور انتخاب خواهد شد. قانون اساسي ونزوئلا اين اجازه را به چاوز مي‌دهد كه بي‌هيچ مانع قانوني در انتخابات شركت كند.

چاوز در سال 1999 براي اولين بار به عنوان رئيس‌جمهور انتخاب شد و تغييراتي كه اخيرا در قانون اساسي اعمال شده بدين صورت است كه رئيس‌جمهور مي‌تواند براي دوره‌اي شش ساله در صورت انتخاب به كار خود ادامه دهد.

چاوز پيروزي‌هاي قبلي خود در انتخابات را يادآوري كرد و تاكيد داشت: شرايط در انتخابات كاملا منصفانه بوده است.

وي خاطرنشان كرد: در سال 2012 ما بار ديگر پيروز خواهيم شد. مبارزه آغاز شده است و خوب خواهد بود.

چاوز اعلام كرده كه براي بودجه‌ي دولتي برنامه‌هايي دارد كه طي آن از ميزان فقر كاسته شود.

جايزه‌ي مطبوعاتي كه وي در آرژانتين دريافت كرد به نشانه‌ي همكاري وي با شبكه‌هاي تلويزيوني و حمايت از برنامه‌هاي آنها بود.

چاوز خاطرنشان كرد كه وي در يك دوره‌ي شش ساله‌ي ديگر تلاش خواهد داشت تا انقلاب بوليواري خود را عميق‌تر كند.

چاوز همچنين درباره سوريه گفت: حمله به سوريه آغاز شده است. تظاهرات و درگيري‌هايي در اين كشور اتفاق افتاد و آنها هم‌اكنون در حال متهم كردن رئيس‌جمهور بشار اسد به كشتن مردمش هستند.

وي افزود: و در جايي ديگر يانكي‌ها مردم را به قصد نجات جان آنها بمباران مي‌كنند (اشاره به حمله نظامي غرب به ليبي).
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
دکتر محمودرضا رهبر
|
CANADA
|
۰۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۳
0
2
با آرای تا نخورده.
نظرات بینندگان