arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۷۲۱۷
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۴ - ۰۲ مهر ۱۳۹۴

کدام سلاح‌هاي روسي در سوريه استفاده خواهد شد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
العالم: روسيه، شماري از پيشرفته‌ترين سلاح‌هاي خود را براي حمله به مواضع تروريست‌ها در اختيار ارتش سوريه قرار داده است که شامل هواپيماي جنگي سوخوي سو 30، سوخوي سو 34، بالگردهاي ام آي 25 و 28 و تانک تي 90 است.

سوخوي سو 30
يک هواپيماي دو موتوره با دو سرنشين که از سوي شرکت سوخوي روسيه امروزينه شده است.
از نسل چهارم بوده، جنگنده چند منظوره قادر به سيطره هوايي و حمله به تمام اهداف متخاصم در انواع شرايط آب و هوايي با استفاده از موشک هاي هدايت شونده و غير هدايت شونده است.
داراي قدرت انجام ماموريت هاي دورپرواز، رصد راداري، کمک به نيروي زميني و استفاده از سلاح هوشمند بدون ورود به منطقه پدافند ضد هوايي متخاصم، توان بالاي مانور و هجوم به چند هدف در يک زمان و مقاومت در برابر ابزارهاي الکترونيکي بصري متخاصم است.

سوخوي سو 34
نسخه بمب افکن سوخوي سو 23 است که در دهه 80 قرن بيستم در اتحاد جماهير شوروي سابق به روز شد و براي اولين مرتبه در روز 13 آوريل 1990 به پرواز در آمد. نام آن براي اولين بار به نام سو - 34 در روزنامه هاي روسيه منتشر شد.
پس از آن در نمايشگاه هوايي پاريس در سال 1995 و نمايشگاه ماکس در سال 1999 به نمايش درآمد.
کابين آن به گونه اي است که اجازه مي دهد دو خلبان در کنار يکديگر بنشينند.

تانک تي 90
يک تانک رزمي روسيه از نسل سوم که در سال 1995 وارد خط توليد شد و طراحي اين تانک از تانک تي - 72 اقتباس شده است.
جديدترين تانک ارتش روسيه است، وزن آن 46 و نيم تن مي باشد و داراي توپ 125 ميليمتري و موتور ديزل با 12 سيلندر با قدرت 1100 اسب بخار مي باشد.

بالگردهاي ام آي 25 و ام آي 28
بالگردهاي ميل ام‌آي-۲۸ که ناتو آنها را Havoc مي نامد، يک بالگرد تهاجمي روسي جهت مقابله با اهداف زميني زره‌پوش و اهداف هوايي کم‌سرعت در روزوشب و تمام وضعيت‌هاي آب‌وهوايي است. اين بالگرد ۴ پره مجهز به دو موتور توربو شفت با قدرت۲۲۰۰ اسب بخار مي‌باشد.
کار بر روي طراحي ميل ام آي-۲۸ در سال ۱۹۸۰ آغاز شد و اولين پيش‌نمونه آن در نوامبر ۱۹۸۱ به پرواز درآمد. در سال ۲۰۰۶ اولين فروند از آن به نيروي هوايي روسيه تحويل داده شد. پيش بيني مي‌شود اين بالگرد تا سال ۲۰۱۶ جايگزين ميل مي ۲۴ شود.
اين بالگرد نيز در ميان جنگ افزارهاي مورد استفاده عليه تروريست ها در سوريه خواهد بود.
نظرات بینندگان