arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۷۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۵ - ۰۳ مهر ۱۳۹۴

یک مسلمان نامزد حزب کارگر برای شهرداری لندن شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
واحدمرکزی خبر نوشت: حزب کارگر انگلیس، یک مسلمان را به عنوان نامزد خود در انتخابات شهرداری لندن برگزید.

پایگاه اینترنتی «ماسلم‌نیوز» muslimnews در مقاله‌ای به قلم «حامد چپمَن» نوشت «صادق خان» وزیر پیشین دادگستری دولت سایه انگلیس روز شنبه با پشت سر گذاشتن پنج کاندیدای دیگر حزب کارگر، به عنوان نامزد نهایی این حزب در انتخابات شهرداری لندن معرفی شد.

صادق خانِ چهل و پنج ساله که نماینده پارلمان انگلیس از منطقه تاتینگ Totting است، در انتخابات درون حزبی با رقبای سرسختی مانند «تسا جوئل» وزیر پشین لندن و بازی های المپیک روبرو شد. از میان دیگر رقبای او می‌توان به «دیوید لَمی»،«گرت توماس»، «دیان آبوت» نماینده باسابقه حزب کارگر در مجلس عوام انگلیس و «کریستین ولمار» کارشناس حمل و نقل اشاره کرد.
صادق خان که فرزند راننده اتوبوس است، بعد از پیروزی گفت:« مصمم هستم که این اعتماد (شما) را با پیروزی در انتخابات شهرداری ها که ماه مه سال آینده برگزار می شود و ایجاد تغییر حقیقی در زندگی شهروندان لندن، جبران کنم. اولویت‌هایم برای مردم لندن، روشن است: خانه مطمئن و ارزان که بتوان آن را خرید یا اجاره کرد؛ ایجاد مشاغل بیشتر با حداقل دستمزد بالاتر».
بودجه سالانه شهرداری لندن تقریباً هجده میلیارد پوند است که با بودجه برخی کشورها برابری می‌کند. به همین علت شهردار لندن، بعد از نخست وزیر انگلیس دومین سمت مهم را به لحاظ قدرت سیاسی در اختیار خواهد داشت. هم اکنون «بوریس جانسون» از حزب محافظه کار، شهردار لندن است. نامزد نهایی حزب محافظه کار برای شهرداری پایتخت انگلیس در کنفرانس سالیانه این حزب در تاریخ سوم اکتبر اعلام می‌شود. در میان نامزدهای حزب محافظه‌کار، «زاک گلداسمیت» مصمم است که با پیروزی بر دیگر رقبایش در حزب محافظه کار، رقیب ماه آینده صادق خان باشد.
نظرات بینندگان