arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۷۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۴ - ۰۴ مهر ۱۳۹۴

پرونده پولشویی علیه همسر رییس جمهوری پرو دوباره به جریان افتاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادستان های پرو اعلام کردند که تحقیقات خود را در ارتباط با اتهام پولشویی توسط 'نادینه اره دیا' همسر رئیس جمهوری آن کشور آغاز کرده اند.

 خبرگزاری فرانسه شنبه از لیما گزارش داد که 'اره دیا' همسر 'اویانتا اومالا' رییس جمهوری پرو متهم است که چند سال پیش دهها هزار دلار درآمد غیرقابل توضیح داشته که همه این مبالغ صرف مبارزات انتخابات ریاست جمهوری همسرش شده است.

دریافت این مبالغ همزمان با انتشار گزارش هایی بوده که در آنها ادعا شده است شرکت های ونزوئلایی بطور غیرقانویی به همسر وی پول پرداخت کرده اند.

'خرمان خوارس' دادستانی که این اتهام را پیگیری می کند مبلغ پول غیرقابل توضیح در حساب همسر رئیس جمهوری را 215 هزار دلار اعلام کرده است و آن را دلیل احتمالی پولشویی و کار غیرقانونی 'نادینه اره دیا' می داند.

'اره دیا' بارها اعلام کرده که هیچ پول غیرقانونی بوی‍ژه از دولت ونزوئلا برای مبارزات انتخاباتی دریافت نکرده است.

وی چند ماه پیش در شبکه اجتماعی 'فیسبوک' ضمن اعلام بیگناهی خود یادآور شد که 'هیچ پولی از خزانه دولت ونزوئلا' دریافت نکرده است.

یک دادگاه در شهر لیما پایتخت پرو اوایل تابستان امسال اعلام کرده بود که ادعاها علیه اره دیا - که ابتدا در سال 2009 مطرح و بعد در سال 2011 کنار گذاشته شد - بر اساس قانون قابل پیگیری نیست.

'ریکاردو روخاس لئون' دادستان ویژه پولشویی این پرونده را اوایل سال جاری میلادی بازگشایی کرده بود.

گفته می شود که علاوه بر همسر رئیس جمهوری، تحقیقات شامل حال 'یان اره دیا' برادر زن رییس جمهوری و 'مارتین بلائونده' یک مشاور انتخاباتی رییس جمهوری پرو نیز خواهد شد.

بلائونده ماه مه (اردیبهشت) از بولیوی اخراج شد و اکنون در پرو زندانی است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان