arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۷۵۴۴
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۰ - ۰۵ مهر ۱۳۹۴

مکالمه تلفنی بین ایران و عربستان چند میلیون دقیقه شد؟

شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که از ابتدای ایام حج تا کنون 11 میلیون و 462 هزار دقیقه مکالمه بین ایران و عربستان را از مسیر دوصفر بین الملل برقرار کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معدنی پور - مدیر کل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه و مهندسی عملیات سوئیچ شرکت ارتباطات زیرساخت - اظهار کرد: بر همین اساس حجم ترافیک صادره به عربستان شش میلیون و 429 هزار دقیقه و حجم ترافیک وارده از مسیر مستقیم عربستان پنج میلیون و 33 هزار دقیقه بوده است.

او در مورد آمار ترافیک صادره و وارده ارتباطی در ایام حج سال 1394 توضیح داد: متاسفانه با توجه به حوادث ناگوار اخیر حج امسال ، ترافیک تلفنی بین دو کشور به طور بی سابقه ای در موقع این حادثه به شدت بالا رفت به طوری که حجم ترافیک خروجی دوصفر به مقصد کشور عربستان در روزهای دوم مهر ( عید قربان ) و سوم مهر با افزایش چهار برابری به ترتیب به 727465 و 654881 دقیقه رسید.

وی تصریح کرد: با توجه به پیش بینیهای لازم و تشکیل کمیته های ویژه در شرکت ارتباطات زیرساخت و همکاری اپراتورهای همراه کشور برای حفظ پایداری کیفیت ارتباطات در بالاترین سطح، تمامی درخواستها به مقصد عربستان با استفاده از تمامی ظرفیت های ارتباطی کشور و ظرفیتهای مسیر های بین الملل با موفقیت برقرار شد.

وی در خصوص راهکارهای شرکت ارتباطات زیرساخت برای تسهیل ارتباط زائران در این ایام توضیح داد: امسال نیز همانند سال های گذشته این شرکت ظرفیت های مستقیم و ترانزیتی خود را با اپراتورهای کشور عربستان افزایش داد و علاوه بر مسیرهای مستقیم، شمار اپراتورهای ترانزیتی را نیز به 10 شرکت افزایش دادو همزمان کیفیت ارتباطات شرکت‌های ترانزیتی نیز تحت کنترل و پایش ویژه قرار گرفته است.

معدنی پور تصریح کرد: براساس ترافیک‌سنجی انجام شده تاکنون بیشینه ASR ترافیک صادره 45 درصد ثبت شده و همچنین متوسط زمان مکالمات (ACT) در حدود 2 دقیقه است.

مدیرکل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه و مهندسی عملیات سوئیچ شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: بیشترین ترافیک حجاج ایرانی از طریق شبکه تلفن همراه اول برقرار شده است که حدود 58 درصد کل ترافیک را تشکیل می‌دهد و پس از آن شبکه ایرانسل 21 درصد، شبکه تلفن‌ ثابت استان‌ها 18 درصد و شبکه اپراتورهای رایتل و تالیا نیز 3 درصد ترافیک حجاج را به خود اختصاص داده‌اند. 
نظرات بینندگان