arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۵ - ۰۶ مهر ۱۳۹۴

۶۷ هکتار از اراضی گناوه از زمین‌خواران گرفته شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس اداره بندر ودریانوردی گناوه گفت: در مدت شش ماه اول امسال 53 هکتار زمین در حریم ساحل این بندر از دست زمین خواران خارج و به دولت برگردانده شد.

به گزارش ایرنا، نوراله اسعدی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان افزود: این اراضی در سه نقطه اطراف این اداره و ورودی کانال دسترسی دریایی بوده که پس از رفع تصرف، به تملک این اداره درآمد و سند آن اخذشد.

وی گفت: براساس ماده 3 قانون دریایی ساخت و ساز در حریم 60 متری دریا از بدیهیات بوده و ممنوع است و بلافاصله باید تخریب شود.

رییس اداره بندر ودریانوردی گناوه بیان کرد: باوجود آزادسازی 53 هکتار زمین از دست متصرفان تاهنوز معارض و زمین خواری در محدوده این اداره وجود دارد که سبب شده تا علاوه بر موانع در طرح های توسعه ای این بندر ، مشکل زیست محیطی نیز ایجاد شود.

وی افزود: در هرنقطه ای از حریم و محدوده ساحل ساخت وسازی صورت گیرد این اداره ازطریق قانونی برخورد جدی خواهد کرد.شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.

 140 هزار مترمربع اراضی دولتی درشهرستان دشتی ازدست متصرفان خارج شد

فرمانده انتظامی شهرستان دشتی بوشهرگفت : بیش از140هزارمترمربع از اراضی دولتی وملی در شهرستان دشتی از تصرف زمین خواران و متصرفان خارج شد.

 سرهنگ رهام رضایی یکشنبه درگفت وگو با خبرنگاران افزود:این اراضی ملی در بخش های مرکزی ، شنبه وطسوج وکاکی این شهرستان بصورت غیر قانونی تصرف شده بود.

وی اظهارداشت :در پی اطلاعات مردمی ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی فرماندهی انتظامی دشتی با تلاش شبانه روزی وهمکاری ادارات منابع طبیعی ومراجع قضایی شهرستان 140هزارمترمربع زمین متصرف شده را از دست زمین خواران خارج کردند.

رضایی اضافه کرد:ارزش زمین های ازاد شده درسطح شهرستان دشتی بالغ بر193میلیارد ریال می باشد.وی تصریح کرد:در این رابطه شش نفر متهم زمین خوار دستگیر و تحویل مراجع قضایی شهرستان شدند.شهرستان دشتی با 80 هزارنفرجمعیت در80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
 
نظرات بینندگان