arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۷۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۷ - ۰۷ مهر ۱۳۹۴

سردار جزایری: رزمايش موشكي ايران در آینده نزدیک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سردار «مسعود جزایری» شامگاه یکشنبه در برنامه «من طهران» شبکه خبری «العالم»، درخصوص بحث‌های مطرح‌شده درباره توانمندی‌های موشکی ایران بعد از توافق گفت: «متأسفانه ما دشمنانی داریم که به صورت علنی جمهوری اسلامی را به اقدام نظامی تهدید می‌کنند و جهانیان به ما حق می‌دهند که همواره برای ارتقای توان دفاعی خود تلاش کنیم».

به گزارش العالم، او ادامه داد: «اصولا عرصه دفاع و دفاع نظامی را کاملا جدا از مذاکرات سایر عرصه‌ها می‌دانیم، لذا مباحث موشکی خود را طبق برنامه و سیاست‌های ابلاغی خودمان پیگیری می‌کنیم».

او افزود: «این خبر خوب را هم بدهم که خوشبختانه در عرصه موشکی توانایی‌های خوبی پیدا کرده‌ایم و به‌خصوص در زمینه ارتقای فنی موشک‌ها از لحاظ برد، سر جنگی و توانمندی نقطه‌زنی جهش‌های فوق‌العاده‌ای داشته‌ایم، که درنتیجه ایمان، انگیزه و دانش جوانان نخبه و دانشگاهی ماست که دل در گرو انقلاب و نظام دارند».

سردار جزایری ادامه داد: «ما در آینده نزدیک رزمایش موشکی خواهیم داشت و بخشی از توان موشکی جمهوری اسلامی ایران به نمایش درخواهد آمد و این مصداق روشنی است که در هر شرایط و موقعیت نظامی، سیاسی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران اهداف عالی خود را دنبال می‌کند».

معاون ستاد کل نیروهای مسلح افزود: «آنها در اوج مذاکرات و حتی قبل و بعد از آن از گزینه نظامی روی میز خود، صحبت می‌کنند و به هر شکل ممکنی در پی ایجاد تغییر در رفتار و سیاست‌های ایران هستند».

او در پاسخ به ادعای برخی از مراکز تصمیم‌گیری آمریکا مبنی بر اینکه یکی از اهداف توافق هسته‌ای تغییر رفتار ایران از نظر سیاسی و نظامی در منطقه و عرصه بین‌الملل است، گفت: «ما سناریوهای مختلف آمریکا را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

این کشور از بیش از سه دهه پیش تاکنون، علیه ایران توطئه کرده است و ما معتقدیم که این آمریکایی‌ها هستند که باید در منش و رفتارشان تغییر ایجاد کنند؛ زیرا رفتار ایران، مبتنی بر مردم‌سالاری دینی و عدالتخواهی برای همگان است و معتقد است که جنگ و خونریزی راه‌حل مناسبی برای کشورها نیست و اختلافات باید از طریق مذاکره برابر حل شود».
نظرات بینندگان