arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۷۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۷ - ۰۷ مهر ۱۳۹۴

مشاور پوتین: اجازه نمی‌دهیم دولت بشار اسد سقوط کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور رئیس جمهوری روسیه با بیان این که مسکو به هیچ وجه اجازه نخواهد داد دولت بشار اسد سقوط کند، گفت: سوریه قلعه مستحکمی است که در صورت سقوط تروریسم به دیگر کشورها، حتی به قفقاز و آسیای مرکزی نیز کشیده می‌شود.

به گزارش فارس، به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم دولت بشار اسد سقوط کند.لئونید رشتنیکوف مشاور ولادیمیر پوتین و رئیس موسسه تحقیقات راهبردی روسیه از عزم مسکو برای جلوگیری از سقوط دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه سخن گفت و هشدار داد که سقوط دولت دمشق عامل انتشار تروریسم تا قفقاز و آسیای مرکزی خواهد بود.

لئونید رشتنیکوف (Leonid Reshetnikov) عصر یکشنبه با حضور در شورای راهبردی روابط خارجی، با سیدکمال خرازی رئیس شورا دیدار و گفت‌وگو کرد.

در دیدار خرازی و رشتنیکوف درباره همکاری‌های دوجانبه بین شورای راهبردی روابط خارجی و موسسه تحقیقات راهبردی روسیه تبادل نظر شد.

 دو طرف با مرور روابط تاریخی ایران و روسیه، به بررسی فرصت‌هایی پرداختند که در مقطع کنونی برای توسعه روابط دو کشور به وجود آمده است.

در این ملاقات تاکید شد که دو ملت ایران و روسیه نیازمند ارتباطات بیشتر هستند تا ضمن افزایش آگاهی از فرهنگ یکدیگر، امکان توسعه روابط در زمینه‌های مختلف فراهم آید. علاوه بر این، ظرفیت اقتصادی این دو کشور پر جمعیت مورد اشاره قرار گرفت و بر استفاده بیشتر از این ظرفیت تاکید شد.

وضعیت حساس منطقه به ویژه سوریه، عراق و یمن موضوع دیگر مورد بررسی در این دیدار بود.

رشتنیکوف با اشاره به تروریسم در منطقه گفت: به دلیل استفاده ابزاری برخی کشورها از تروریسم که دو کشور ایران و روسیه را نیز هدف قرار داده، لازم است همکاری‌های دوجانبه برای مقابله با این پدیده شوم گسترش یابد.

وی با اشاره به وضعیت سوریه نیز گفت: روسیه موضع خود را در این کشور تقویت کرده و به هیچ وجه اجازه نخواهد داد دولت بشار اسد سقوط کند. در واقع سوریه قلعه مستحکمی است که در صورت سقوط، تروریسم به دیگر کشورها، حتی تا قفقاز و آسیای مرکزی، کشیده می‌شود.

در پایان این ملاقات، خرازی و رشتنیکوف در جمع کارشناسان و صاحبنظران امور روسیه، در سالن اجتماعات شورای راهبردی روابط خارجی سخنرانی کردند و به سؤالات حاضران پاسخ دادند.
نظرات بینندگان