arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۸۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۱ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴

واکنش ایران به خبر توقیف یک لنج ماهیگیری ایرانی حامل سلاح

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه درباره انتشار اخباری مبنی بر توقیف یک لنج ماهیگیری ایرانی در دریای عمان از سوی نیروهای ائتلاف، ادعای حمل سلاح از سوی لنج ماهیگیری را خبرسازی دروغ و جنگ روانی توصیف کرد.

این منبع آگاه با تاکید بر این که مردم یمن برای مقابله با متجاوزان به سلاح ایران نیاز ندارند گفت: واضح است خبرسازی‌ها و اتهامات وارده بی‌اساس است و نیروهای ائتلاف درپی رسوایی فاجعه اخیر منا به یک سناریوی نخ‌نما و تکراری متوسل شده‌اند.

این منبع مطلع با اشاره به این که وضعیت لنج ماهیگیری در دست پیگیری است، گفت: ادعاهای بی‌پایه درباره محموله لنج و تبلیغاتی که رسانه‌های وابسته به ائتلاف به راه انداخته‌اند فرافکنی بوده و به هیچ‌وجه ابعاد جنایات و حملات بی‌وقفه نیروهای ائتلاف علیه مردم یمن و نابودی زیرساخت‌های این کشور مسلمان را توجیه نمی‌کند.

به گارش ایسنا، ائتلاف به رهبری عربستان روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد: یک کشتی ایرانی حامل سلاح را در دریای عرب توقیف کرده که مقصد آن گروه‌های شیعه مبارز در یمن بوده است.

در این بیانیه آمده است: 14 سرنشین و محموله سلاح از جمله، توپ‌های ضد تانک در این کشتی بوده است. هم‌چنین اسنادی در این کشتی وجود داشته که نشان می‌دهد کشتی متعلق به یک ایرانی بوده است.

نظرات بینندگان