arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۸۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۰ - ۱۲ مهر ۱۳۹۴

هشت زائر ایرانی مصدوم فاجعه منا همچنان بیهوش هستند

در فاجعه دلخراش منا تنها 500 زائر مصدوم ایرانی درمراکز درمانی هیات پزشکی حج تحت درمان قرار گرفتند که نزدیک به 400 مصدوم سرپائی مداوا و مرخص و حدود 110 مجروح نیز بستری شدند که 13 نفر آنها همچنان تحت مراقبت پزشکی هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس بیمارستان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مکه مکرمه اعلام کرد: هشت زائر ایرانی مصدوم فاجعه منا همچنان بیهوش هستند و از طریق دستگاه تنفسی نفس می کشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، دکتر پیرحسین کولیوند با بیان این مطلب افزود: ایرانی بودن هشت تن از زائران مصدوم فاجعه منا که در حال حاضر در بیمارستانهای مکه بستری هستند، محرز شد.

وی افزود: با مشورت تیم های پزشکی سعودی در تلاش هستیم تا مقدمات اعزام آنها را به کشور فراهم کنیم.

معاون حج و زیارت مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر یادآورشد: از پنج مصدوم مجهول الهویه دیگری که در بیمارستان های سعودی بستری هستند ایرانی نبودن دو مصدوم بیمارستان طائف قطعی شده است .

کولیوند اضافه کرد: یک مصدوم ایرانی مجهول الهویه در بیمارستان منا بستری است و در تلاش هستیم هویت دو مصدوم دیگری را که در بیمارستان جده بستری هستند مشخص کنیم.

این مسئول ادامه داد: در فاجعه دلخراش منا تنها 500 زائر مصدوم ایرانی درمراکز درمانی هیات پزشکی حج تحت درمان قرار گرفتند که نزدیک به 400 مصدوم سرپائی مداوا و مرخص و حدود 110 مجروح نیز بستری شدند که 13 نفر آنها همچنان تحت مراقبت پزشکی هستند.

وی با اشاره به اینکه در موسم حج 94 بعد از ایام تشریق 10 گروه مجموعا 41 بیمار و مجروح از طریق فرودگاه جده به ایران اعزام شدند، گفت: 14 نفر از این زائران از مصدومان حادثه دلخراش منا بودند.

کولیوند گفت: 9 حاجی بیمار ایرانی هم اکنون دربیمارستان مکه تحت مداوا هستند که به نظر هیات پزشکی مشکل خاصی ندارند و در روزهای آینده به کاروان هایشان ملحق خواهند شد.
رئیس بیمارستان مکه با اشاره به اینکه ارائه خدمات اولیه پزشکی در 55 هتل به حجاج ایرانی ادامه دارد اظهار داشت: هریک از بیماران که نیاز به خدمات تخصصی داشته باشند به بیمارستان ومراکز درمانی هیات پزشکی حج منتقل می شوند.
نظرات بینندگان