arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۸۵۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۱ - ۱۲ مهر ۱۳۹۴

آیت الله مکارم شیرازی: نیازمند انقلاب در فضای مجازی هستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با اشاره به سرانه پایین تولیدات محتوای دینی و اسلامی در فضای مجازی گفت: برای اسلامی سازی فضای مجازی نیازمند انقلاب در این عرصه هستیم.

به گزارش ایرنا، وی روز یکشنبه در دیدار ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه فضای مجازی همواره مورد بی مهری قرار گرفته است، به کاربردهای فناوری اطلاعات در زندگی بشر اشاره و اظهار کرد: این مهم نگاه ویژه مسئولان به این عرصه را ضروری کرده است.

وی با اشاره به نگاه تجاری حاکم بر فضای مجازی، دغدغه های رهبر معظم انقلاب در این رابطه را مورد توجه قرار داد و افزود: مسئولان باید این دیدگاه را اصلاح نموده و نگاه فرهنگی را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه تولیدات پایین محتوای اسلامی در فضای مجازی، ما را تبدیل به مصرف کننده تولیدات غربی که خطوط قرمزی در این رابطه ندارند کرده است خاطرنشان کرد: برای خروج از این شرایط نیازمند انقلاب در فضای مجازی هستیم.

وی بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و باندهای فساد را نتیجه محتوای نامناسب و استفاده ناصحیح از فناوری عنوان کرد و افزود: برای انقلاب در فضای مجازی نیازمند شهامت، اراده، تصمیم و برنامه هستیم.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در این مسیر دشوار تکیه گاه مسئولان هستند خاطرنشان کرد: در راستای اصلاحات در فضای مجازی باید بدون ملاحظات آنچه مصلحت است انجام شود.

وی با بیان اینکه غرب بیش از گزینه های نظامی به گزینه های فرهنگی دل بسته است افزود: آنها تلاش می کنند تا از این طریق در کشور نفوذ کنند.

وی استفاده از افراد متفکر، مستقل و بی طرف در راستای تصمیم گیری و اجرا در فضای مجازی را مهم برشمرد و تصریح کرد: باید با اراده قوی آمیخته با شجاعت نقاط ضعف و قوت شناسایی شده و نسبت به اسلامی سازی محتوا اقدام شود.

ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز در این دیدار با اشاره به وظایف و ماموریت های اساسی شورای عالی فضای مجازی گفت: سیاست گذاری های این عرصه بر مبنای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و در چارچوب اصول نظام اسلامی طراحی و اجرا می شود.

وی ارتقای آگاهی های عمومی، قانونمند کردن نرم افزارها و استفاده از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در تولید محتوا برای فضای مجازی را از جمله مهمترین برنامه های این شورا عنوان و تصریح کرد: حوزه علمیه ی قم می تواند نقش مهمی را در تولید محتوای دینی ایفا کند.

نظرات بینندگان