arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۸۶۰۴
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۲ - ۱۲ مهر ۱۳۹۴

مرکل: ایران می‌تواند نقش مهمی در یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه ایفا کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 صدراعظم آلمان طی مصاحبه‌ای گفت که ایران می‌تواند نقش مهمی در یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه ایفا کند.

به گزارش اسپاتنیک، "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان در مصاحبه با رادیو دویچه‌لند فانک گفت که روسیه، آمریکا همچنین عربستان، ایران، آلمان، فرانسه و انگلیس می‌توانند نقش مهمی در یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه ایفا کنند.

وی همچنین تأکید کرد که مذاکرات باید شامل نمایندگانی از مخالفان سوریه و دولت اسد باشد.

صدراعظم آلمان تأکید کرد که هیچ ارتباطی میان درگیری در اوکراین و جنگ داخلی در سوریه وجود ندارد به‌جز آنکه در هر دو شرایط، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی در ادامه این مصاحبه تصریح کرد که راه حل بحران سوریه نیازمند نه تنها تلاش‌های نظامی بلکه روند سیاسی است.

مرکل اضافه کرد که تا کنون چنین روندی اتخاذ نشده اما ابراز امیدواری کرد که این روند در آینده‌ای نزدیک حاصل شود.

روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور، طی عملیات خود علیه عناصر مسلح داعش، یک مرکز فرماندهی و انبار تسلیحات گروه‌های تروریستی را در منطقه ادلب در شمال غربی سوریه منهدم کرد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «یک مرکز فرماندهی گروه‌های تروریستی و انبار تسلیحات در منطقه ادلب و یک مرکز استحکامات سه‌طبقه گروه‌های تروریستی در منطقه حما منهدم شدند».

وزارت دفاع این کشور در صفحه توئیتری خود نوشت: «جنگنده‌های سوخوی 24ام، و سوخوی 25 برای از بین بردن عناصر تروریستی داعش و مهمات آن‌ها نزدیک ادلب و یک مرکز سه‌طبقه در حما، 8 سورتی پرواز انجام دادند».

اسپاتنیک نیز نوشت که جنگنده‌های روسی چهارشنبه‌شب حملاتی را علیه چهار هدف داعش انجام دادند. طی این حملات هوایی یک کارخانه که تروریست‌ها در آن خودروها را بمب‌گذاری می‌کردند، منهدم شد.

به گزارش اسپاتنیک، سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «طی شب، یگان‌های هوایی روسی چهار هدف داعش را در خاک سوریه بمباران کردند. 8 سورتی پرواز با جنگنده‌های سوخوی 24ام و سوخوی 25 انجام شد».

وزارت دفاع روسیه همچنین از همکاری اطلاعاتی این کشور با نیروهای ایرانی و عراقی درباره سوریه خبر داد.

این وزارتخانه چهارشنبه اعلام کرد که این کشور عملیات نظامی علیه داعش را در سوریه آغاز کرده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تفنگداران دریایی ویژه این کشور به‌منظور حمایت از تأسیسات نظامی روسیه در سوریه وارد خاک این کشور شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه افزود علاوه بر تفنگداران، نیروهای چترباز کوهستان برای حمایت از تأسیسات روسیه وارد سوریه شده‌اند. همچنین نیروهای دریایی روسیه امنیت پایگاه دریایی در طرطوس و پایگاه هوایی در لاذقیه را برقرار می‌‌کنند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان