arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۸۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۴ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴

ضرب‌الاجل روغنی وزارت بهداشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت مهلت تعیین شده برای توقف تولید روغن‌های نیمه جامد را تا پایان سال 95 اعلام کرد.

دکتر زهرا عبداللهی در گفت‌و‌گو با ایسنا، درخصوص مهلتی که به کارخانجات تولید روغن برای توقف روند تولید روغن‌های نیمه جامد داده شده است، گفت: تا پایان سال 95 به کارخانجات روغن فرصت داده شده است که تولید روغن‌های نیمه جامد را حذف کنند، دیگر روغن نیمه جامد نداشته باشیم و به جای آن روغن مایع با اسید چرب ترانس زیر دو درصد داشته باشیم.
 
وی افزود: اکنون در کارگروه تخصصی متشکل از سازمان استاندارد، غذا و دارو، دفتر بهبود تغذیه و صنایع غذایی، استاندارد قند، نمک، شکر و روغن در محصولات غذایی در حال بازنگری است.
 
عبداللهی ادامه داد: برای آن دسته از محصولاتی که بازنگری شده‌اند، با ابلاغ سازمان استاندارد باید موارد مربوطه اصلاح و اجرا شود. در حال حاضر استاندارد نمک در تمام مواد غذایی بازنگری و ابلاغ شده است. بر این اساس باید استاندارد نمک به 1.8 درصد کاهش پیدا کند و بیشتر نباشد. در حال تلاش هستیم که این میزان نیز به یک درصد برسد.
 
وی افزود: این کاهش میزان باید به تدریج انجام شود که روی طعم و مزه مواد غذایی تاثیر نگذارد و ذائقه سازی شود. همچنین در زمینه کاهش نمک در پنیر، رب گوجه فرنگی، تن ماهی و ... نیز کار شده و استاندارهای آن تغییر کرده است. کاهش قند نوشابه‌ها هم در حال ابلاغ است. بر روی شیرهای طعم‌د‌ار نیز باید کار شود که میزان قند آن پایین آید.
برچسب ها: روغن ، وزارت بهداشت
نظرات بینندگان