arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۸۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۸ - ۱۴ مهر ۱۳۹۴

دست داشتن موساد در فاجعه منا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دستیار ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: من دست سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موساد را در فاجعه منا می‌بینم.

حجت الاسلام علی یونسی در همایش بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای، جوانان و صلح جهانی اظهار داشت: این مردم بودند که در خراسان و آذربایجان که مهد پهلوانان است علیه ظلم و ستم بنی‌امیه به پاخاستند و این حکومت جبار و نژاد پرست را کنار گذاشته و ایرانیت و اسلام ناب محمدی را انتخاب کردند.

یونسی مردم ایران را مردمانی نوع دوست و صلح‌طلب خواند و افزود: این مردم در طول تاریخ پرفراز و نشیب خود همواره مخالف خشونت، ظلم و ستم بوده‌اند و اگر امروز این کشور اسلامی در کانون بحران‌های منطقه‌ای به کشوری با صلابت و امن تبدیل شده است ناشی از وجود چنین مردمانی است که البته بخشی از این امنیت به حکومت مقتدر نیز مربوط می‌شود.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان اینکه جهان امروز به شدت نیازمند اخلاق پهلوانی است، گفت: جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که در این جهان پرآشوب همواره منادی وحدت، نوع دوستی و صلح و صمیمت بوده و همیشه از جهان عاری از خشونت طرفداری کرده است.

یونسی با بیان اینکه حیات و وجود رژیم جعلی صهیونیستی در ایجاد جنگ و خشونت در خاورمیانه است، گفت: این رژیم منحوس تلاش دارد تا بین ملت‌های اسلامی تنش ایجاد کرده و آنها را نسبت به یکدیگر بدبین کند.

وی مخالفت اسرائیل با توافق هسته‌ای ایران با گروه 5+1 را نیز در همین زمینه ارزیابی کرد و افزود: این رژیم به هیچ عنوان نمی‌خواهد این توافق به سرانجام برسد زیرا که همیشه به دنبال تنش در منطقه و به جنگ کشاندن جمهوری اسلامی ایران بوده است. بر همین اساس اسرائیل تمام توان و تجهیزات خود را به کار می‌گیرد تا به هر نحو ممکن پای ایران را به جنگی در منطقه باز کند، چون ادامه حیات خود را در چنین سیاست‌هایی می‌داند.

وی اضافه کرد: متاسفانه تعدادی از کشورهای منطقه نیز در دام اسرائیل افتاده و همچون کنگره آمریکا به آلت دست صهیونیست‌ها تبدیل شده‌اند تا تحت هر شرایطی اجرای توافق هسته‌ای را به بن بست بکشانند.

یونسی، حضرت علی (ع) را الگوی تمام عیار پهلوانان و قهرمانان ورزشی بیان کرد که در شجاعت، سخاوت و جوانمردی همتایی در جهان نداشته و نخواهد داشت.

پنجمین دوره مسابقات آسیایی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی و همایش بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای با مشارکت و میزبانی شهرداری تبریز و مشارکت اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای در تبریز برگزار می شود.
نظرات بینندگان