arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۸۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۸ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۰

رسانه هائی که به جلسه مطبوعاتی احمدی نژاد دعوت شدند

یک انتقاد سابقه دار از سوی رسانه های داخلی به رئیس جمهور ، این بوده است که چرا با خبرنگاران مستقل داخلی و بی طرف، گفت و گوی رودر رو و بدون هماهنگی از قبل برای سوالها، انجام نمی دهید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
الف: یک انتقاد سابقه دار از سوی رسانه های داخلی به رئیس جمهور ، این بوده است که چرا با خبرنگاران مستقل داخلی و بی طرف، گفت و گوی رودر رو و بدون هماهنگی از قبل برای سوالها، انجام نمی دهید.

احمدی نژاد طی 5 سال گذشته بارها مصاحبه مطبوعاتی داشته است و به عنوان یکی از رسانه ای ترین روسای جمهور پس از انقلاب شناخته می شود.اما ویژگی بارز همه مصاحبه ها این بوده است که یا گفت وگو فرمایشی و از قبل برنامه ریزی شده بوده است که معمولا این قبیل مصاحبه ها با صدا وسیما صورت گرفته است و یا مصاحبه با شبکه های خارجی انجام شده است که معمولا این شبکه ها و خبرنگاران آنها به دلیل ضعف اطلاعات و تحلیل از مسائل و حوادث ایران وارد چالش نمی شدند و اغلب به یک سری سوال های کلیشه و تکراری چون مسائل هسته ای و هلوکاست و حقوق بشر و غیره اکتفا می کردند.

با این حال خبرنگاران خارجی به سادگی و بدون هرگونه ممنوعیت و یا احتمالا پشت درب ماندنی با رئیس جمهور مصاحبه می کنند و این درحالی است که رسانه های مستقل داخلی پس از 5 سال، حسرت یک مصاحبه آزاد و مستقل با رئیس جمهورشان را دارند.

البته دفتر رئیس جمهور هر از گاهی نیز مصاحبه های مطبوعاتی با رسانه های مختلف برگزار می کند که این دست جلسات نیز به دلیل تعداد زیاد خبرنگاران تبدیل به گفت وگوهای خبری و نه چالشی و بحث برانگیز می شود.

بگذریم از اینکه همین جلسات نیز چندی است کاملا خاصیت خود را از دست داده و طوری برنامه ریزی می شود که رسانه های مخالف و منتقد در جلسه حضور نداشته باشند.

روز گذشته خبری در یکی از خبرگزاری ها مبنی بر حضور 350 رسانه در جلسه مطبوعاتی رئیس جمهور منتشر شد.این در حالی است که تعداد قابل توجهی از رسانه های مطرح در این جلسه حضور ندارند و معلوم نیست دعوت نامه برای چه رسانه هائی ارسال شده است.

در شرایطی که خبرگزاری مهر به عنوان یکی از خبرگزاری های اصلی کشور به جلسه مطبوعاتی رئیس جمهور دعوت نشده است و هیچ یک از سایت های خبری مطرح و فعال برای سوال کردن از رئیس جمهور حضور ندارند، معلوم نیست این 350 عنوان رسانه از کجا آمده اند و چه ویژگی داشته اند که مورد توجه و عنایت دفتر اطلاع رسانی رئیس جمهور قرار گرفتند. بهتر است مسئولین دفتر رئیس جمهور اسامی این 350 رسانه را منتشر کنند تا همه با این رسانه ها آشنا شوند. گرچه به نظر می رسد مصاحبه مطبوعاتی رئیس جمهور نیز مانند دیدار های اخیر ایشان با دانشجویان کاملا فرمایشی و با افراد گزینش شده صورت می گیرد.به این ترتیب  احتملا همت آنلاین و همت نیوز و همت پرس و همت ... رسانه های سوال کننده از رئیس جمهور خواهند بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
0
0
نمی دانم مصاحبه آقای احمدی نژادکه چرا به جلسه عموزنجیر باف بیشترشباهت دارد!
کاوه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
0
0
خیلی هم فرق نمیکنه چون ایشون عادت دارن در جواب پرسش های چالشی جوابایی بدن که خودشونم متوجه نمیشن چی گفتن.
نظرات بینندگان