arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۸۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۵ - ۱۵ مهر ۱۳۹۴

شلیک به همیار محیط زیست در استان یزد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست یزد، از شلیک گلوله به یکی از همیاران محیط زیست این استان خبر داد.
 
به گزارش قدس آنلاین ، یکی از قرق های درخواستی در استان یزد، منطقه منصورآباد واقع در شهر یزد می باشد که پرونده تکمیل شده آن در دستور کار شورای عالی حفاظت محیط زیست قرار دارد.
 
 این منطقه که از مدتی قبل برخی فعالیت های حفاظتی، به صورت افتخاری توسط متقاضی درخواست قرق، عباس شریفی و تعدادی از افراد بومی منطقه، در آن انجام می شود، شاهد احیاء جمعیت های کل و بز و قوچ و میش بوده است.
 
لیکن رشد و شکوفایی حیات وحش با ایجاد دردسرهایی برای متقاضی فوق ونیروهای افتخاریش همراه بوده است.از جمله شلیک گلوله به بدن یکی از افراد بومی که نقش مهمی را در حفاظت منطقه پیشنهادی قرق داشته است.
 
این فرد که عباس شایقی نام داشت و در یکی از مزارع کوچک در داخل محدوده پیشنهادی قرق سکونت داشت مورد ضرب و شتم و سپس شلیک گلوله قرار گرفته و در بیمارستان بستری شده است.اگرچه علت دقیق تیراندازی به سمت مشارالیه بدرستی مشخص نشده است اما با توجه به سوابق امر،احتمالا  چند نفر شکارچی حرفه ای که منافع آنها کوتاه شده بوده، دست به این اقدام زده اند.
 
به هرحال از زمان وقوع حادثه اداره کل حفاظت محیط زیست استان،با مراجع قضایی و انتظامی ذیربط ، رایزنی هایی را انجام و تلاش نمود با تمرکز بیشتر بر روی موضوع شناسایی عاملان این عمل ناجوانمردانه، زمینه برخورد قانونی جدی با آنها را دنبال کند و با همین نیت و به منظور نتیجه گیری بهتر پلیس امنیت از تحقیقات اولیه، از رسانه ای نمودن موضوع پرهیز نمود.اگرچه متاسفانه، عاملان این اقدام ناجوانمردانه با برنامه ریزی قبلی، به گونه ای عمل نموده اند که از ردپایی از خود به جا نگذاشته اند.
 
لازم به ذکر است مضروب در یکی از بیمارستان های خصوصی استان بستری و تیم مجرب پزشکی درمان وی را دنبال می کنند.از درگاه خداوند سبحان برای عباس شایقی، بازگشت سلامتی و شفاعت را درخواست می کنیم و آرزو داریم هر چه سریعتر عاملان این اقدام شناسایی و به سزای عمل خود برسند.
نظرات بینندگان