arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۲۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۲ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۰

گاف هایی که صداوسیما در نوروز داد

شبكه‌هاي تلويزيوني، نوروز امسال با درخواست‌ از مخاطبان براي شركت در نظرسنجي‌هاي تلفني، خواستار مشاركت هر چه بيشتر آنان براي آگاه شدن از وضعيت كيفي برنامه‌ها و همچنين تعداد مخاطبان برنامه‌ها ‌شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شبكه‌هاي تلويزيوني، نوروز امسال با درخواست‌ از مخاطبان براي شركت در نظرسنجي‌هاي تلفني، خواستار مشاركت هر چه بيشتر آنان براي آگاه شدن از وضعيت كيفي برنامه‌ها و همچنين تعداد مخاطبان برنامه‌ها ‌شدند.

مسابقه‌ي پيامكي «162» كه در قالب زيرنويس براي مخاطبان مطرح شد، گام جديد سيما در نوروز 90 بود و از اين طريق به نوعي نظرات بينندگان تلويزيون درباره‌ي برنامه‌ها دريافت شد، هرچند تاكنون آماري رسمي از نتايج اين نظرسنجي اعلام نشده است.

به گزارش ايسنا، بينندگان تلويزيون براي شركت در نظرسنجي پيامكي با يك رقم مواجه بودند؛ رقم اول نشانه‌ي شبكه مورد نظر و رقم دوم نشانگر ميزان رضايتمندي مخاطبان (1= زياد، 2= متوسط و 3= كم) بود؛ همچنين اين مسابقه شامل هر يك از شبكه‌هاي صدا نيز مي‌شد.

علاوه بر مسابقه «162»، مسابقه‌ پيامكي سريال «موج و صخره» نيز ديگر گام جديد تلويزيون بود كه در شبكه تهران شكل گرفت و اينگونه اعلام شده كه بيش از 11 ميليون تماشاگر در اين نظرسنجي شركت كرده‌اند.

نوروز امسال تمامي شبكه‌هاي تلويزيوني پيش از آغاز مراسم تحويل سال، ياد قيام‌هاي اسلامي جديد‌الوقوع در سراسر جهان را گرامي داشتند و راس ساعت 24 را به اين موضوع اختصاص دادند.

صداوسيما در تعطيلات نوروز يكي از مجريان قديمي خود را از دست داد؛ عادل فردوسي‌پور خبر درگذشت رضا صفدري را در حين پخش زنده‌ي شهرآورد فوتبال استقلال و پيروزي اعلام كرد. همچنين صفدري كه خود اجراي برنامه‌ي سال تحويل و بخش مربوط به تازه درگذشتگان عالم هنر را بر عهده داشت، پس از فوتش اين بخش تكرار شد و عكس او نيز در قاب تصوير و در كنار ديگر درگذشتگان قرار گرفت.

***

پخش حجم بالايي از برنامه‌هاي سيما در نوروز با مشكلاتي نيز همراه بود.

از جمله‌ي اين اتفاقات پخش نصفه و نيمه فيلم سينمايي «سرخ» به دليل پخش سخنراني زنده بود؛ البته در اواخر تعطيلات نيز شاهد پخش تبليغي براي به روي آنتن رفتن مجدد اين فيلم در 18 فروردين ماه بوديم.

جاي برنامه «نود» نيز در گاف‌هاي نوروزي سيما خالي نبود؛ حتي فردوسي‌پور نيز در اولين برنامه‌اي كه دهم فروردين ماه به روي آنتن رفت به اين مشكلات اذعان كرد. بر اين اساس به جاي پخش قسمت‌هايي از بازي ليگ در روز 27 اسفند ماه، صحنه‌هايي از بازي دربي پخش شد. ديگر نكته «نود» قطع شدن صدا بود كه همزمان با اين قطع شدن، صداي عوامل پشت صحنه كه مي‌گفتند «صدا ندارد و ...» شنيده مي‌شد.

به گزارش ايسنا، اشكال در نمايش آمار پيامك‌ها و نقش بستن كلمه‌ي «درابي» به جاي كلمه «داربي» (كه بعد اصلاح شد) از گاف‌هاي اولين پخش برنامه عادل فردوسي‌پور در سال جديد بود.

مسابقه تلويزيوني «مردان آهنين» نيز براي چندمين سال‌ پياپي پخش شد؛ اما در سال جديد بر خلاف گذشته سازندگان اين برنامه از اعلام ميزان جوايز سر باز زدند و فقط عنوان كردند كه ميزان جوايز محرمانه است و اعلام نمي‌شود.

در نوروز 90 جابه‌جايي زمان پخش و تغيير در فيلم‌هاي سينمايي نيز ديده مي‌شد؛ از جمله اينكه فيلم سينمايي «اسپاگتي در هشت دقيقه» در جدول پخش برنامه‌هاي نوروزي اعلام نشده بود اما به روي آنتن رفت. در ايام نوروز «مرد نفرت انگيز» شبكه دو پخش نشد و «عمليات جنگل» جايگزين آن شد.

در ايام نوروز در درج نام سريال «نامه‌هاي بالدار» نيز شاهد اشتباه تايپي ديگري بوديم كه از اين سريال در زيرنويس با عنوان «نامه‌هاي دنباله‌دار» ياد شد!.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
0
8
عوض اینکه صدا سیما به دیگران الگو بدهدآقایون بیشتر اتلوزیون های بیگانه تقلید می کنند!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
0
1
در ضمن به جای نبر تایتان ها دستمو ول کن رو پخش کردند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۸
0
1
خدا رو شکر من که هیچ برنامه تلوزیزونی رو نمی بینم. این طور که از مردم کوچه و بازار هم شنیدم کسی به برنامه های صدا و سیما علاقه نشون نمی ده.
نظرات بینندگان