arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۴۰۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۳ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴

انتقاد بازیگر «آقا و خانم سنگی» از استفاده ابزاری از خانم‌ها در سریال‌ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سوسن پرور  بازیگر سریال طنز «آقا و خانم سنگی» معتقد است: چیزی که در این سریال دوست داشتم و به آن اشاره کمتری شد، استقلالی بود که برای خانم‌ها در نظر گرفته شد؛ اینکه اغلب دخترها خندان هستند و آرزو دارند شاغل باشند.او تصریح کرد: متاسفانه در اکثر سریال‌ها از خانم‌ها استفاده ابزاری می‌شود، اما در این سریال نگاه برابری نسبت به زن و مرد وجود داشت که برایم دلچسب بود.

این بازیگر درباره کاراکتر ساناز سنگی در مجموعه «آقا و خانم سنگی» اظهار کرد: این کاراکتر به عنوان دختر در جست‌وجوی شوهر، نسبت به کاراکترهای قبلی‌ام متفاوت بود؛ چراکه این شخصیت صرفا به دنبال ازدواج نبود، زندگی روزمره را ادامه می‌داد اما به هر حال ازدواج هم قسمتی از زندگی‌اش بود.

وی سپس ابراز امیدواری کرد که در این مجموعه مخاطبان کاراکتر او را کمی متفاوت‌تر از نقش‌های قبلی‌اش پذیرفته باشند.

گفت‌وگو با بازیگر «آقا و خانم سنگی»/ انتقاد از استفاده ابزاری از خانم‌ها در سریال‌ها

پرور درباره اینکه کاراکتر ساناز سنگی شبیه به همان کاراکتر سوسن در مجموعه «خوب،‌ بد،‌ زشت» بود نیز توضیح داد: شاید این کاراکتر از این جهت که آن هم دختری بود که به دنبال شوهر می‌گشت، شباهت‌هایی با «خوب، بد، زشت» داشت، اما با تفاوتی‌هایی هم همراه بود و آن اینکه کاراکتر ساناز صرفا به دنبال ازدواج نبود، بلکه کار می‌کرد و زندگی‌ روزمره‌اش را هم داشت. اما به طور کلی اولین کارم را نیز در مجموعه «بزنگاه» با همین نقش (دختری در جست وجوی شوهر) شروع کردم و شاید شبیه بودن کاراکترهایم در مجموعه‌های تلویزیونی به این علت باشد که کارگردان نمی‌خواهد ریسک کند و در کاراکترهایی که در آن جا افتاده‌ام تغییرات ایجاد کند. شاید هم خود من مقصرم که این نقش‌ها را ایفا می‌کنم. اما به طور کلی بابت ایفای نقشم در مجموعه آقا و خانم سنگی خوشحال بودم.

آقا و خانم سنگی

وی سپس درباره اینکه عنوان می‌شود مجموعه «آقای وخانم سنگی» بیش از حد کاریکاتوری و از واقعیت جامعه به دور است توضیح داد: متاسفانه یک فضای چارچوب داری داریم و حاضر نیستیم که آن را بشکنیم؛ به عنوان مثال درهیچ قانونی نوشته نشده است که دوچرخه سواری برای بانوان ممنوع است، اما به محض اینکه دوچرخه سوار خانمی را می‌بینیم ناخودآگاه این سوال برایمان پیش می‌آید که آیا با مشکلی مواجه نشده است، در واقع این عرف ماست که یکسری از هنجارها را نمی‌پذیرد. کلیت جامعه به این شکل است ما نمی‌توانیم آنها را قضاوت کنیم. چه اشکالی دارد وقتی پسر نوجوانی گرایش به سیگار داشته است به تصویر کشیده شود. چه اشکالی دارد که ما آن را مطرح کنیم و این ایراد را بپذیریم و آن را حل کنیم؟

بازیگر مجموعه «آقا و خانم سنگی» در ادامه گفت‌وگوی خود اظهار کرد: اینکه ما بتوانیم روی لبان مردمی که غم در ریشه و فرهنگشان است‌، لبخند بیاوریم شاهکار است؛ مردمی که از نظر فرهنگی و تاریخی حمله مغول‌ها و اعراب را از سر گذرانده‌اند و اکنون نیز به فضای امن رساندن اینها کار سختی است. ضمن اینکه تکنولوژی پیشرفت کرده است. اگر کسی سریال آقا و خانم سنگی را نگاه نمی‌کند و دوست ندارد می‌تواند فیلم‌های روز دنیا را نگاه کند. در حال حاضر رقابت‌هایی که وجود دارد ناعادلانه است و ما با بضاعتی که داریم سریال می‌سازیم.

در مجموعه آقاوخانم سنگی نیز با بضاعتی که داشته‌ایم سعی‌مان شاد کردن مردم بود اما شاد کردن نه به هر قیمتی. در ارتباط با کاراکتر ساناز سنگی نیز در تمام سکانس‌هایی که بازی کرده‌ام اصلا سعی نکردم به هر قیمتی مردم را بخندانم.

این بازیگر در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود درباره تعطیلی موقت پخش سریال آقا وخانم سنگی به دلیل فاجعه منا نیز گفت: جای خالی این سریال را مخاطبان در سه چهار روزی که پخش نشد، احساس می‌کردند و احساس می‌کنم بازخورد مخاطبان تاکنون خوب بوده است. به ویژه از قسمت هفتم به بعد مردم با این مجموعه همراهی کردند.

او سپس در پاسخ به این پرسش که عنوان می‌شود سریال‌های طنز عادت به طنز کلامی دارند،‌ اظهار کرد: در مجموعه «خانم و آقای سنگی»، طنز کلامی قسمتی از طنز ما بود که چیز بدی هم نیست. ضمن اینکه ما در چارچوب طنز خط قرمزهایی داریم که نمی‌توانیم هر موقعیتی را طنز کنیم به همین دلیل مجبوریم به تکه کلام‌هایی اشاره کنیم که از آنها به عنوان طنز کلامی یاد می‌شود وهمه اینها به دلیل بضاعتی است که داشته‌ایم اما سعی کرده‌ایم مردم را بخندانیم.

پرور در بخش پایانی گفت‌وگوی خود با تاکید بر اینکه «آقا و خانم سنگی» یک کار اجتماعی بود و نه کمدی و طنز، یادآور شد: این مجموعه یک کار رئال اجتماعی بود که ممکن بود لحظاتی هم خنده‌آور باشد.

سوسن پرور در پایان گفت‌وگوی خود یادآور شد: ساناز سنگی به خاطر حضور شراره دولت آبادی ساناز سنگی شد. حس مادر بودن شراره دولت آبادی باعث شد احساس کنم فرزند این خانواده هستم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
2
19
واقعا"براى اين صداوسيما متاسفم كه پول ملت رو صرف اين سريالهاى ...ميكند
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
11
واقعا سریال خوبی نبود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
0
1
اصلا به درد نخوردبود این سریال
نظرات بینندگان