arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۴۲۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۴ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴

چرا پوتین رهبر داعش را زنده می‌خواهد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حمله "مسکو" به مواضع داعش این سوال را مطرح می‌کند که چرا پوتین "رهبر داعش" را زنده می‌خواهد؟
 
 اوایل مهرماه سال 94 حملات هوایی "مسکو" ضد داعش آغاز شده و در این زمینه شهرهای مختلفی که اثری از داعش در آن ها دیده می شود، آماج حملات جنگنده های "سوخوی 24"، "سوخوی 25"، "سوخوی 30"، "سوخوی 34" و انواع بالگردهای قرار گرفته و هنوز مدت زیادی از حملات روس‌ها نگذشته که تروریست‌های داعش در حال فرار دسته جمعی از استان "رقه" هستند و این موضوع بارقه‌های امید برای آغاز تروریسم زدایی در منطقه را نشان می دهد.
 
پوتین: تنها راه مقابله با گروه های تروریستی در سوریه، فعالانه عمل کردن است
 
"ولادیمیر پوتین" -رئیس جمهور روسیه- در سخنانی گفت: "تنها راه مقابله با گروه های تروریستی در سوریه، فعالانه عمل کردن است." وی  افزود: "اگر تروریست ها در سوریه موفق شوند به روسیه خواهند آمد که البته ما تحقق این موضوع را پیش‌بینی نمی‌کنیم. حمایت ما از بشار اسد تنها حمایت هوایی و موقت خواهد بود و ما هیچگونه عملیات نظامی زمینی در سوریه انجام نخواهیم داد. "
 
رئیس جمهور روسیه اضافه کرد: "روسیه قصد ندارد خود را در جنگ سوریه غوطه ور کند و تنها در چارچوبی محکم عمل خواهیم کرد." "پوتین" در پایان گفت: "گروه تروریستی داعش از مدت ها پیش اعلام کرده است که روسیه دشمن اوست. تمامی کشورها از اهداف ما در سوریه اطلاع دارند. روسیه بر ایجاد انعطاف پذیری در موضع بشار اسد در حل بحران سوریه تکیه دارد."
 
 اما "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور فدراسیون روسیه بنا بر اعلام برخی منابع آگاه که مطرح شده از نیروهای تحت امرش خواسته، بغدادی را زنده دستگیر کنند و به نظر می‌رسد برنامه‌هایی دارد.
 
بازخوانی اظهارات پوتین
 
ولادیمیر پوتین از نیروهای نظامی این کشور خواسته است در جنگ علیه تروریست‌های داعش تلاش کنند سرکرده‌های آن‌ها و در صدرشان ابوبکر البغدادی را زنده بگیرند و اگر نتوانستند این کار را بکنند، اجساد آن‌ها را به مسکو منتقل کنند.
 
به نوشته پایگاه خبری «پانوراما الشرق الاوسط»، منابع آگاه اعلام کردند که هدف روسیه از این کار نشان دادن ضعف و شکست آمریکا در نابود کردن داعش با حملات هوایی ائتلاف است که از یک سال پیش آغاز شده است.
 
" ایگور  کوناشینکوف" سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروی هوایی روسیه اکنون به طور مستقیم مقر اصلی داعش را در شهر الرقه سوریه هدف قرار می‌دهد.
 
 
چرا پوتین ابوبکر بغدادی را زنده می‌خواهد؟
 
سوال اینجاست که چرا رئیس جمهور فدراسیون روسیه به دنبال آن است که سرکرده داعش را زنده دستگیر کند و این سوالی است اذهان را به خود در آینده مشغول خواهد کرد؟ یکی از دلایلی که پوتین به دنبال زنده بودن رهبر داعش بوده ماهیت تروریست‌های تکفیری داعش در منطقه غرب آسیاست.
 
افشاگری پشتیبانان داعش از زبان "خلیفه"!؟
 
تروریست های تکفیری داعش که امروز بین 200 تا 250 هزار کیلومتر مربع از خاک عراق و سوریه را در اختیار دارند؛ قطعا حامیانی داشته که پشتیبانان آنها برخی کشورهای منطقه من جمله عربستان سعودی ، ترکیه، امارات عربی متحده، اردن، قطر، بحرین، کشورهای بلوک غرب و در یک کلام ائتلاف ضد داعش است.
 
آمریکا یکی از متحدان بزرگ تروریست های تکفیری داعش در منطقه بوده که به مزدوران تحت امرش دقیقا بر اساس یک دومینوی از پیش تعیین شده به دنبال تجزیه منطقه هستند.
 
اگر به نقشه یا به عبارت دیگر تاکتیک "غرب آسیای جدید" ایالات متحده آمریکا توجه کنیم، می‌بینیم که در تاکتیک جدید آن‌ها کشورهای پهناور منطقه بر اساس طایفه و مذاهب مختلف به کشورهای کوچکتر تقسیم بندی می‌شوند که صدالبته این موضوع میسر نمی شود مگر به کمک تروریست‌هایی که ایالات متحده آمریکا بر اساس اهداف خود از نادانی داعش بهره می‌برد.
 
ایالات متحده آمریکا تلاش می‌کند بر اساس پروژه "غرب آسیای جدید"؛  سوریه ، عراق، لبنان، ایران، یمن و تمام کشورهای منطقه را چندپاره کند و این راهبرد با مطرح کردن مباحث قومی و مذهبی در لوای اقدامات تفرقه افکنانه باعث تسریع در تجزیه کشورهای منطقه شود.
 
همه این نکات مطرح شد تا نشان داده شود "ولادیمیر پوتین" در عملیات میدانی به دنبال آن است که با دستگیری رهبر داعش او را درباره کمک‌های  "آمریکایی- سعودی- ترکی- صهیونیستی"  به اعتراف بکشاند تا  "ابوبکر بغدادی" همدستان خود را معرفی کند. هر چند تقریبا بارز و مشخص بوده که چه کشورها و کدام افراد به داعش کمک می کردند ، یا با پرتاب محموله‌های تسلیحاتی این گروه تروریستی را یاری می‌کردند.
 
 وقتی ابوبکر بغدادی ؛ هاکان فیدان و شاهزاده بندر را لو می‌دهد
 
 با دستگیری ابوبکر بغدادی توسط فدراسیون روسیه و اعترافات این شخص مبنی بر این که "هاکان فیدان" رئیس سابق دستگاه اطلاعات ترکیه و شاهزاده "بندر بن سلطان بن عبدالعزیز آل سعود" رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان به او و گروهش کمک تسلیحاتی و مالی کرده‌اند، شرایط ویژه ای را رقم خواهد زد.
 
 روسیه قویتر از ائتلاف ضد داعش عمل می‌کند؟
 
رئیس جمهور فدراسیون روسیه هر چند بعضا کشور متبوعش در دو راهی تاکتیکی "فشار و تعامل" با غرب قرار می‌گیرد، اما به دنبال آن است تا با دستگیری  "ابوبکر بغدادی" رهبر داعش برخی واقعیت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه ای را که در حقیقت اهداف کشورهای غربی است به جهانیان نشان دهد و ضمنا بگوید که روسیه قویتر از ائتلاف ضد داعش عمل کرد و اراده جدی در ائتلاف ضد آمریکایی برای مقابله با داعش وجود ندارد.
 
با دستگیری "ابوبکر بغدادی" پروژه "غرب آسیای جدید" که آمریکا به وسیله داعش آن را دنبال می‌کند، کمک‌های تسلیحاتی کشورهای منطقه و همپیمان آمریکا به این گروه تروریستی و در ضمن همکاری‌های اسرائیل با داعش در منطقه غرب آسیا به صورت ویژه آشکار خواهد شد.
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان