arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۰ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۰

تیراندازی نیروهای امنیتی به روی تظاهر کنندگان در یمن

شهر صنعا پایتخت یمن امروز سه شنبه 16 فروردین (5 آوریل) شاهد برخوردهای خونینی بوده است که به کشته شدن سه نفر و مجروح شدن بیش از پانزده نفر انجامیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شهر صنعا پایتخت یمن امروز سه شنبه 16 فروردین (5 آوریل) شاهد برخوردهای خونینی بوده است که به کشته شدن سه نفر و مجروح شدن بیش از پانزده نفر انجامیده است.

به گزارش انتخاب به نقل از بی بی سی، این برخوردها هنگامی روی داد که هواداران علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سعی داشتند مانع از راهپیمایی تظاهر کنندگان به سمت یک ساختمان دولتی شوند.

در یک برخورد دیگر سربازان وفادار به ژنرال علی محسن که دو هفته پیش به مخالفان دولت پیوست، به سوی تظاهر کنندگان هوادار دولت که قصد راه پیمایی به سمت یک ساختمان دولتی را داشتند تیراندازی کردند.

شهر تغز در جنوب صنعا پایتخت یمن هم بار دیگر شاهد تظاهرات مردم علیه علی عبدالله صالح رئیس جمهوری این کشور بود.

به گفته شاهدان عینی ماموران امنیتی و لباس شخصی های مسلح به روی تظاهر کنندگان آتش گشودند که در اثر آن شمار زیادی از مردم زخمی شدند.

یک پزشک که داوطلبانه به معالجه مجروحان شهر تعز می پردازد به خبرنگار بی بی سی گفته است که صدها نفر از تظاهر کنندگان دچار ناراحتی های تنفسی ناشی از استنشاق گاز اشک آور شده اند.

به گفته این پزشک بیش از ده تن دیگر هم از ناحیه سینه هدف اصابت گلوله قرار گرفته اند.

شاهدان عینی می گویند که گاز اشک آور از هلی کوپتر در مسافت بسیار نزدیک به زمین به سوی تظاهر کنند گان پرتاب شد.

به گفته تحلیلگران خشونت های دیروز ماموران امنیتی یمن در برخورد با تظاهر کنندگان در شهرهای تعز و الحدیده به آتش ناآرامی در این کشور دامن زده است.

شهر تغز دیروز هم شاهد تظاهرات مخالفان دولت و درگیری بین نیروهای پلیس و معترضان بود.

در درگیری های دیروز دست کم پانزده نفرکشته و صدها تن مجروح شدند.

به گفته پزشکان، پلیس با استفاده از گازاشک آور، باتوم و تیراندازی در صدد متفرق کردن هزاران معترض مخالف دولت برآمد که در نتیجه آن بیش از ۱۲۰۰ نفر مجروح شدند.

دیروز هم چنین در شهر الحدیده در دریای سرخ در اثر تیراندازی ماموران امنیتی به سوی تظاهر کنندگان دست کم شش نفر کشته و شمار زیادی مجروح شدند.

درگیری های اخیر پس از آن شدت گرفت که علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری یمن، از پذیرش طرح مخالفان در مورد انتقال قدرت سرباز زد.

دولت علی عبدالله صالح حال دعوت کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را برای گفتگو در باره بحران جاری یمن پذیرفته است.

نظرات بینندگان