arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴

رسایی: برخی وزرا حاضر به دفاع از برجام نشدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده تهران در مجلس با اشاره به طرح یک فوریتی برجام گفت: برخی از وزرا حتی حاضر نشدند در جلسه کمیسیون برجام و در شورایعالی امنیت ملی از سند برجام دفاع کنند.
 
 حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز پارلمان در اخطاری با استناد به اصول 77 و 125 قانون اساسی اظهار داشت: این دو اصل قانون اساسی صراحت دارد که تمامی موافقتنامه‌ها باید به صورت لایحه به مجلس بیاید. در واقع دولت باید این موافقتنامه‌ها را در هیأت دولت به تصویب برساند و سپس به شکل یک لایحه به مجلس تقدیم کند.
 
وی افزود: برجام یک موافقتنامه است و نمی‌شود آن را توجیه کرد اما دولت حتی برجام را در هیأت دولت هم نبرده است و برخی از وزرا حتی حاضر نشدند در جلسه کمیسیون برجام و در شورایعالی امنیت ملی از برجام دفاع کنند.
 
نماینده تهران در مجلس همچنین یادآور شد: دولت برجام را به صورت لایحه به مجلس ارائه نداد، در حالی که دولت حاضر نشد چنین لایحه‌ای به مجلس بدهد ما داریم آن را به شکل یک طرح در مجلس مطرح کرده و به صورت ضمنی، برجام آن را تأیید می‌کنیم و جای سؤال است که آیا دولت باید برای ما ریل‌گذاری کند یا ما برای دولت ریل‌گذاری کنیم؟
 
وی همچنین گفت: دولت قانون‌شکنی کند، لایحه ندهد، بعد ما را مجبور کند که طرح ارائه دهیم، آن هم طرحی که به صورت ضمنی برجام را تأیید می‌کند. بنده مخالفتی با برجام نمی‌کنم اما از آقای رئیس‌جمهور و آقای ظریف می‌پرسم شما که می‌گویید برجام باعث شده ابرقدرت‌ها در مقابل ایران تعظیم کنند، پس چرا لایحه آن را به مجلس نمی‌دهید؟
 
رسایی متذکر شد: ما با یک طرح داریم چیزی را که باید در قالب لایحه به مجلس ارائه شود را تصویب می‌کنیم. آن هم طرحی که از سوی افرادی تهیه شده که 5 نفر از آنها نامه‌ای نوشتند و 165 امتیاز برای برجام برشمردند و بعد هم همین افراد چنین طرحی را آوردند و می‌گویند چون برجام عیب دارد، باید با یک طرح آن را مشروط کنید.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: این طرح به صورت ضمنی برجام را تأیید می‌کند، دولت باید لایحه برجام را تقدیم مجلس کند و ما آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
 
در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار رسایی گفت: استناد شما درست نیست چرا که در این اصول قانون اساسی گفته شده که موافقتنامه‌ها باید به تصویب مجلس برسد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان