arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۱ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴

مراسم تشییع پیکر سردار همدانی برگزار شد+جزئیات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مراسم تشییع پیکر سردار شهید حسین همدانی پیش از ظهر روز یکشنبه با حضور گسترده مقامات کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم در حسینیه فاطمه‌الزهرا(س) برگزار شد.

 سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در طول سال‌های گذشته که نقش تعیین کننده‌ای در حفظ و حراست حرم حضرت زینب (س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه داشت ، عصر روز پنجشنبه گذشته در حین انجام ماموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به دست تروریست‌های داعشی به شهادت رسید.

آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، محمد باقر قالیباف شهردار تهران، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی ، سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران، حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری، عباس آخوندی،علی اصغر فانی ، سعید جلیلی، علی ربیعی ، علی آقا محمدی، سرداران جلالی ، کاظمینی ،باقری، سلامی ، پاکپور ،امیر سیاری ، امیر اسماعیلی ،علی اکبر صالحی، وحیدی وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، حجت‌الاسلام والمسلمین میر تاج‌الدینی جمع کثیری از فرماندهان سپاه پاسداران ، اعضای شورای شهر و... در این مراسم حضور داشتند.

باید برای حفظ امنیت ایران در سوریه حضور داشت

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اکنون امنیت ایران در مرزهای کشورمان محدود نمی‌شود و باید برای حفظ امنیت ایران در سوریه حضور داشت.

به گزارش ایسنا محسن رضایی که در مراسم تشییع پیکر سردار شهید حسین همدانی سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه سردار همدانی در 80 عملیات در سوریه شرکت کرد یاد آور شد: سردار شهید همدانی در سوریه شهید شد ولی در واقع وی برای اسلام شهید شد.

وی با اشاره به این که برخی در داخل به شهید همدانی توصیه می‌کردند که لشگر به سوریه ببرد گفت: آن شهید این توصیه‌ها را قبول نکرد و گفت‌: ما مردمی هستیم و همانجا لشگر مردمی ایجاد می‌کنیم و همین کار را انجام داد.

وی در ادامه به پیام شهادت سردار همدانی پرداخت و گفت:‌ یاران آن شهید بلند می‌شوند و پرچم اسلام را به دست می‌گیرند و دشمنان را در سوریه و عراق دفن می‌کنند.

وی همچنین یاد آور شد: دشمنان فکر نکنند که سردار همدانی شهید شده راه آن شهید در سوریه ادامه خواهد یافت.

سردار شهید حسین همدانی نقش مهمی در محور مقاومت داشت

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: سردار شهید حسین همدانی نقش مهمی در محور مقاومت داشت .

به گزارش ایسنا، دریادار سیاری در مراسم تشییع پیکرسردار شهید حسین همدانی با بیان این مطلب افزود: پیام شهادت سردار همدانی این است که رزمندگان در پای کارند و برای ارزش‌ها ایستاده‌اند.

وی افزود: اقدامات سردار همدانی همواره در اذهان باقی خواهد ماند.

پیام شهادت سردار همدانی نابودی تمام عیار رژیم صهیونیستی است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تأکید کرد: پیام شهادت شهید همدانی نویدی بر نابودی و مرگ تمام عیار رژیم صهیونیستی خواهد بود.

سردار حسین دهقان در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید سردار حسین همدانی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خون شهید همدانی یک تزریق جدید به جریان مقاومت است و حتماً نقطه عطفی در تقویت و تسریع و ان‌شاءالله سریع‌تر به نتیجه رسیدن مقاومت که همان از بین رفتن جریان‌های تروریستی- تکفیری است ،خواهد بود و ان‌شاءالله پیامی در خود دارد و آن نویدی بر نابودی و مرگ تمام عیار رژیم صهیونیستی است.

وی با تسلیت شهادت شهید همدانی خدمت مقام معظم رهبری و ملت ایران و همرزمان آن شهید، یادآور شد: ایشان یکی از فرماندهان بزرگ و تعیین کننده ما در دوران دفاع مقدس بودند. در دوره اخیر بعد از جنگ هم تقریباً در همه اوقات و صحنه‌ها و عرصه‌ها حضور داشتند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان گفت: سردار همدانی در سازماندهی نیروهای مردمی سوریه و تقویت و آموزش ارتش سوریه و طراحی های عملیاتی و ایجاد سازمان اطلاعات آنجا نقش بسیار تعیین کننده‌ای داشتند. در نهایت خداوند اینگونه مقدر کرد که اجر و مزد جهادشان را با شهادت دریافت کنند.

مرز ایران و سوریه برای ما تفاوتی ندارد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مرز ایران و سوریه برای ما تفاوتی ندارد.

محسن رضایی در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید سردار حسین همدانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما وظیفه داریم از اسلام و مسلمین دفاع کنیم، به همین دلیل مرز ایران و مرز سوریه برای ما تفاوتی ندارد.

وی همچنین تأکید کرد: موضوع تروریسم در سوریه و عراق و در منطقه یک مسأله بین‌المللی و مربوط به جهان اسلام است و فتنه‌ای است که در جهان اسلام شکل گرفته است. اگر جلوی این فتنه گرفته نشود و اینها موفق بشوند جهان اسلام را 15 قرن عقب می‌برند و یک جاهلیت جدید به چهره جهان اسلام کشیده می‌شود.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران در پایان درباره شهادت شهید همدانی گفت: بالاترین درجه‌ای که همه قهرمانان می‌گیرند شهادت است. اگر آقای همدانی شهید نمی‌شد اجر لازم را به دست نمی‌آورد. بالاترین درجه‌ای که یک فرمانده در زندگی خود به دست می‌آورد شهادت در راه خداست و ایشان در راه خدا شهید شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان