arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۹۲۷
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۶ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴

وزیر اطلاعات: دولت اجازه نداد مملکت زمین بخورد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حجت‌الاسلام محمود علوی بعدازظهر امروز در مصلی شهید بهشتی در جمع مردم شهرستان تنکابن اظهار کرد: در آستانه محرم و ایام سوگواری امام حسین (ع) سرور آزادگان و شهدای کربلا هستیم و در این ایام یاد و خاطره جانباختگان مکه و منا و نیز شهادت سردار شهید حسین همدانی را به عنوان مدافع حرم به همگان تسلیت عرض می‌کنیم.

وی افزود: دولت برای رسیدگی به حقوق زائران خانه خدا از تمامی توان خود در راستای احقاق حقوق ملت استفاده خواهد کرد.

‌علوی ‌گفت:‌ سردار همدانی، سردار صحنه‌‌های جهاد، ایثار و شهادت بود و روح بزرگش به بدنش تعلق نداشت، او عاشق خدا، ایثار و شهادت بود در نهایت نیز در راه جهاد به دیدار معبود و یاران شهیدش شتافت.

وزیر دولت یازدهم تصریح کرد: امروز دولت جمهوی اسلامی با سکانداری مدیری عاقل با کوله‌باری از تجربه در دوران انقلاب، دفاع مقدس و پس از آن در عرصه‌های گوناگون داخلی و خارجی از هیچ تلاش و کوششی در راستای توسعه کشور دریغ نکرده ‌و تمامی تلاش‌های این دولت حفظ عزت، اقتدار و پیشرفت و توسعه کشور در سایه نظام اسلامی است.

وی افزود: دولت در راستای ارائه خدمات گوناگون متکی به درآمدهاست و با توجه به شرایط کنونی که به کشور به لحاظ اقتصادی و سیاسی حکفرماست و کوهی از مشکلات بر جا مانده از قبل دارد تلاش می‌کند تا با برنامه‌های موثر و با قابلیت اقدام عملی تا حد ممکن مشکلات و کمبودها برطرف شوند هر چند نباید خدمات دولت‌های گذشته را نادیده گرفت.

علوی به وضعیت اقتصادی کشور و فروش نفت که در دولت قبل به مرز 2 میلیون و 500 هزار بشکه و قیمت آن به 120 دلار در هر بشکه رسیده بود اشاره کرد و گفت:‌ امروز این ارقام به مرز 800 هزار بشکه و قیمت حدود 40 دلار رسیده و در این شرایط و با نظر به اعمال تحریم‌های گوناگون از سوی دشمنان اداره کشور و حتی پرداخت حقوق کارکنان آن هم هنر است اما تلاش‌های مجموعه دولت در طول فعالیت خود توانسته تورم را از سقف 40 درصدی به پایین‌ترین حد خود به زیر 20 درصد رساند.

علوی تاکید کرد: کار دولت سخت است با همه این مشکلات تلاش کرده و اجازه نداده تا مملکت زمین بخورد.

وی خاطر نشان کرد:‌ در حوزه درآمدی در کنار درآمدهای نفتی دولت درآمدهای مالیاتی هم باید داشته باشد، اما با توجه به مشکلات ناشی از تحریم و عدم رونق تولید و اقتصاد نمی‌توان به بخش درآمدهای دولت حاصل از مالیات از تولید‌کنندگان دل خوش کرد. با چنین شرایطی که خزانه و دستان دولت خالی است اما اقدامات خوبی برای حل مشکلات در نظر گرفته شده است.

وزیر اطلاعات در ادامه گفت: از روزی که این دولت روی کار آمد به اسم انتقاد در حالی که هنوز دولت کاری نکرده تا مورد ارزیابی قرار گیرد توسط برخی رسانه‌ها مورد حمله قرار گرفت و عده‌ای با این گونه اعمال خود و بداخلاقی کار را بر دولت بیشتر سخت می‌کردند.

وی ادامه داد: در برخی از استان‌ها به جای خدمت به مردم و حل مشکلات مدام بین مسئولان اختلاف نظر و دعوا بود و برای این منظور تأکید ریاست جمهوری و مجموعه دولت بر اساس حکم مقام معظم رهبری حل اختلافات و حرکت به سوی کار و خدمت به مردم بود.

علوی خاطرنشان کرد: با توجه به اقداماتی که صورت گرفت شکر خدا امروز شاهد آن هستیم به غیر از اختلاف نظرها بیشتر این دعواها و اختلاف نظرها برطرف شده و دیگر شاهد اخبار بد گذشته نیستیم و به برکت نظام جمهوری اسلامی و تدبیر مسئولان نظام و دولت شاهد امنیت بی‌بدلیلی در کشور هستیم.

وی از تلاش‌های صورت گرفته در مجلس در جهت بررسی برجام سخن گفت و افزود: امیدواریم این تعامل در سایر حوزه‌ها نیز با سایر قوا به ویژه مجلس برای رفع موانع و مشکلات تداوم یابد.

وزیر اطلاعات در بخش دوم سخنان خود به تاریخ پیشینه تنکابن و مفاخر آن اشاره کرد و گفت:‌ تنکابن برای ما عزیز است و تعداد مفاخر علمی، دینی،‌ سیاسی و هنر آن بی‌شمار هستند و مردم آن ولایتمدار و شهیدپرور هستند که شهدای این شهرستان مانند سردار رشید اسلام علی‌اکبر شیرودی از جایگاه ارزشمندی در نظام برخوردارند به طوری که رهبر معظم انقلاب در زمان دفاع مقدس برای اقامه نماز به ایشان اقتدا و پشت سر ایشان نماز خواندند.

وی خاطر نشان کرد:‌ مردم تنکابن همواره دین خود را به انقلاب ادا کردند لذا با توجه به مشکلاتی که مسئولان این شهرستان برشمردند دولت تلاش خواهد کرد در حد توان و اولویت‌بندی این مشکلات برطرف گردد.

در این گردهمایی امام جمعه، نماینده مردم در مجلس و فرماندار شهرستان تنکابن به بیان برخی مسائل و مشکلات این شهرستان تاریخی پرداختند که از جمله مهمترین آنها در حوزه راه، آب شرب و کشاورزی است مشکلات بخش صنعت و اشتغال و برخی دیگر از مسائل از جمله پروژه‌های نیمه‌کاره مطرح شد و مقرر شد در جلسه شورای اداری استان با حضور هیئت دولت طرح و مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان