arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۹۸۹
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۰ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴

وقتی بیل قهرمان ملی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گرت بیل ولزی، در تمام رسانه‌ها؛ روزنامه و تلوزیون‌های بریتانیا به عنوان قهرمان ملی ولز شناخته می‌شود. بحثی که البته یک سوی دیگر هم دارد. 

بسیاری از افراد معتقدند این نظم تیمی، از خودگذشتگی و استعداد خوب ولزی‌ها بود که آن‌ها را به یورو 2016 فرانسه رساند. اما حتی رایان گیگز بزرگ هم می‌گوید: «گرت بیل تاثیرگذاری بسیار و نفوذ بیشتری از من در تیم ملی دارد. من از این لحظه تاریخی لذت می‌برم.» جیمی کرگر هم حتی پا را فراتر می‌گذارد و او را با 3 اسطوره بریتانیا مقایسه می‌کند. او می‌گوید بیل هم اکنون در سطح جرج  بست، بابی چارلتون و کنی دالگلیش نیست، اما راه طولانی‌ای برای رسیدن به  آن‌ها ندارد. او می‌تواند سخت و پایدار کار کند و تبدیل به چهارمین اسطوره تاریخ بریتانیا شود. 

کریس کولمن؛ سرمربی ولز می‌گوید: «او فردی با سطح بالاتر از تیم است. اما تواضع فوق‌العاده او راه را برای تحقق رویا هموار کرد. او حتی زمانی که مصدوم بود هم برای تیم ملی بازی کرد و تعهد خود به کشورش را ثابت کرد.»

گرت بیل هم هرگز پنهان نکرده که رسیدن به دستاوردهای ملی برای او مهمتر از دستاورهای باشگاهی است. بیل بعد از صعود کشورش به یورو 2016 گفت: «آن‌چه من در زنیسا تجربه کردم بی‌نظیر بود. قابل مقایسه با قهرمانی در لیگ قهرمانان و کسب لادسیما نبود. این کاری بود که رویای کودکی من بود. دیدن ولز در مقدماتی جام ملت‌ها اروپا و در دور گروهی بی نظیر است. تحقق رویای کودکی همیشه شیرین تر از رسیدن به اهداف دوران بزرگسالی است.»

برچسب ها: سرمربی ، مصدوم ، دستاورد ، ولز
نظرات بینندگان