arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۹۹
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۶ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۰
انتقاد آیت الله لاریجانی از مقدس کردن عید نوروز:

تقدس دادن به اعیاد سنتی توهماتی است که برخی گرفتار آن شده اند

رئیس قوه قضائیه افزود یک جریان ناصیححی برای مقدس کردن عید نوروز و امور اینچنینی پدید آمده واین بر خلاف دین است .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس قوه قضائیه گفت یک جریان ناصیحی برای مقدس کردن عید نوروز و امور اینچنینی پدید آمده واین بر خلاف دین است .
 
به گزارش خبرگزاری انتخاب، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان قضایی با تبریک عید سعید نوروز به ملت ایران گفت این عید باستانی از اعیاد سنتی ایرانیان است که دارای ویژگیهای بسیار مثبت و ارزشمندی است .

رئیس قوه قضائیه در ادامه با انتقاد از برخی ها که به نوروز جنبه تقدس می دهند گفت فقط اعیاد مذهبی مانند عید ولایت است که ذاتا تقدس دارند و نباید با امور اعتباری و جعلی به اعیاد سنتی جنبه تقدس داد این توهماتی است که برخی گرفتار ان شده اند .

 رئیس قوه قضائیه افزود یک جریان ناصیححی برای مقدس کردن عید نوروز و امور اینچنینی پدید آمده واین بر خلاف دین است .

آملی لاریجانی همچنین با تاکید بر ادامه مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی گفت یکی از توفقی های دستگاه قضایی در سال گذشته ، یافتن کسانی بود که مفسده اقتصادی داشتند بگفته لاریجانی بزودی نتایج مبارزه دستگاه قضایی به مفاسد اقتصادی به اطلاع مردم خواهد رسید .

رئیس قوه قضائیه ادامه برخورد با اشرار و اراذل و اوباش و نظارت بر حسن اجرای تمام دستگاههای اجرایی از جمله دستگاه قضایی را از دیگر اولویتهای کاری دستگاه قضا در سال جدید برشمرد .

رئیس قوه قضائیه در ادامه سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه از دخالت کشورهای غربی در امور داخلی کشورهای منطقه به شدت انتقاد کرد و گفت ایران را به نقض حقوق بشر متهم می کنند و برای بررسی وضع حقوق بشر ، گزارشگر برای ایران تعیین می کنند .

 اما جنایاتی که با حمایت آنها در بحرین انجام می شود احتیاج به گزارشگر هم ندارد ، چون در مقابل دیدگان جهانیان صدها هزار مردم بحرینی را که بصورت مسالمت امیز خواهان اصلاحات هستند به خاک و خون می کشند ، آن وقت ادعای حمایت از حقوق بشر می کنند .
برچسب ها: لاریجانی ، نوروز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Seychelles
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۷
0
12
شما در جايگاهي نيستيد كه در مورد عيد باستاني ما ايرانيان نظر بديد.
ناشناس
|
Canada
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۸
0
14
همين زنده شدن طبيعت دال بر تقدس بهار طبيعت است و ما هم جزئی از خلقت و طبيعت هستيم و بايد آنرا گرامی بداريم.شما و شرکاء جشن نگيريد و مثل هميشه عزا بگيريد. چون شما عزا دوستيد. و شادی را گناه ميدانيد.
ناشناس
|
India
|
۰۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۸
0
13
کی نظر شما رو خواست؟ ....
محمود
|
Germany
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۸
0
11
آیا این درگیری های لفظی آقایان شکم گرسنه راسیرتورم وبیکاری وگرانی را حل می کند!!!
مرتضي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۸
0
10
پس طبق معمول ميريم عزاداري!!!
امیر از خوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۸
2
4
شما ایرانی نیستید ....... درود بر احیا کنندگان فرهنگ اصیل ایران زمین استاد شجاع آقای مشایی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۹
آقاي مشايي احيا كننده فرهنگ اصيل ايراني؟لطيفه سال بود؟عزيزم تك تك ما ايرانيا نوروز به عنوان بزرگترين و مقدسترين ايام سال ميدونيم نيازي به گفتن آقاي مشايي نيست.
دکتر محمودرضا رهبر
|
Canada
|
۰۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۰
0
2
خیلی‌ جالب است دوباره بوی انتخابات میاد فریاد و‌ا ایران و‌ا ایران آقا یان بلند شد. یک بار یک حرف را میزنند صد بار هم با تحریک مخالفان آن را تبلیغ می‌کنند. این گروه میخواهند دل‌ همرو بدست بیارند و برای هیچکس الا خودشون کاری نکنند. هر روز به یه استان سفر کنند مردم رو از کار و زندگی‌ بیندازند که دنبال ماشینشون بدوند تا خ... کیف بشوند که ما هم کسی‌ هستیم و ادعا کنند که امدند مشکلات استان را بررسی کنند. مگر مملکت بودجه مصوب نداره که به هر استان چقدر اختصاص داده باشند که این آقا کاسه دستش میگیره راه میفته پول پخش کنه.

یادم است حتّی برای انتخابات حرف از ‌واگذاری پرسپولیس و استقلال داده بود. خبری نشد تا دوباره زمزمه شروع شد! از هیچی‌ نمی‌گذرند. برای هرچیزی داستان دارند نوروز هم روش.

اما همه این حرفها باعث نمیشه که به آقای لاریجانی نگم، بابا تو که عراقی هستی‌ راجع به ایران اظهار نظر نکن. بشین اون گوشه کاسه ماستت رو بخور.

ایران، نوروز، زرتشت، مهرگان و...... از مقدس هم مقدس تره!
نظرات بینندگان