arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۱۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۷ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۰

حمایت مطهری از حکومت بشار اسد

شورای همکاری خلیج فارس، باید عربستان و امارات را محکوم می کرد، نه ايران را، چرا که اينها بحرین را اشغال کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شورای همکاری خلیج فارس، باید عربستان و امارات را محکوم می کرد، نه ايران را، چرا که اينها بحرین را اشغال کرده اند.
 
علی مطهری در گفت وگو با «تابناک» با بیان این مطلب افزود: این توجیه که اعزام نيرو بنا بر پیمان سپر جزیره انجام شده، قابل قبول نیست، چون این پیمان درباره حمله يك کشور ديگر به يكي از آنهاست و اگر یک کشور ديگر به يكي از اين کشورهای هم‌پیمان حمله کند، مي توانند نيرو بفرستند و به آن كشور كمك كنند، نه اینکه براي سركوب مردم آن کشور و خفه كردن صداي آزادي خواهي و عدالت خواهي آنها، ارتش خود را به آنجا بفرستند و در واقع، آن كشور را اشغال كنند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عربستانی که تاکنون حتی یک سرباز به فلسطین اعزام نکرده، هم اکنون پیشاهنگ دفاع از سرزمين هاي به اصطلاح عربي شده است، به ویژه  که یک روز پس از سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان، این اشغال صورت گرفت و ظاهرا اينها ابایی از آشكار شدن نوكري و مزدوري خود براي آمريكا ندارند. البته عربستان بيشتر نگران وضعيت خود است، ولي این کشورها، راهی جز اصلاح ساختار سیاسی خود ندارند و ادامه این گونه حکومت های موروثی و سلطنتی در دنیای امروز، ممکن نیست و دیر یا زود سرنگون خواهند شد و به ویژه عربستان ،تقاص كشتار حجاج مظلوم ايراني را خواهد داد.
 
وی تصریح کرد: آنها نفوذ فكري و عقيدتي و معنوي ايران در بحرين را دخالت در اين كشور مي نامند، ولي اشغال و كشتار مردم بحرين را كمك در برابر دشمن خارجي مي نامند.
 
این نماینده اصولگرای مجلس هشتم، درباره نگاه ایران به نهضت‌های منطقه که آیا نگاهی دوگانه است یا خیر، تأکید کرد: باید گفت، ما اصول و مبانی معيني داریم. انتقاداتی به حکومت سوریه وارد است، مثل اینکه از لحاظ مادام العمر بودن رياست جمهوري شبیه حکومت مصر و لیبی است، ولی دو تفاوت بین حکومت سوریه و این حکومت ها وجود دارد؛ يكي اين كه رئیس جمهور این کشور، از محبوبیت ویژه ای در بین مردم خود برخوردار است و حکومتی نسبتا صالح به شمار می رود، اما آنها نیز باید اصلاحاتی در ساختار حکومتی خود انجام دهند و ایران نیز از این اصلاحات حمایت و پشتیبانی می کند، زيرا حکومت موروثی و مادام العمر، عقلا و شرعا پذیرفتنی نیست و ديگر آنكه سوریه خط مقدم مبارزه با اسرائیل است و مواضع خوبی در برابر اسرائیل داشته است؛ شاید تفاوت موضع ایران در قبال سوریه و دیگر کشورهای منطقه به اين دو دلیل باشد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۸
0
0
چرا حرف راست را نمي گوييد؟ منفعت حكومت ما در اين است كه رژيمهاي مصر و بحرين سرنگون شوند و رژيم سوريه بماند.ولو اينكه در سوريه هم مردم معترض را كشته باشند و مدل ديكتاتوري اش تفاوتي با آن دو نداشته باشد. تا كي دروغگويي و نيرنگ بازي؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۸
0
0
ما انقلاب کردیم چرا باید اقدام شاه مخلوع رو در خصوص جدایی بحرین بپذیریم ایران باید مدعی خاک از دست رفته بحرین باشه تمام مردم بحرین نیز شهروندان ایران هستن
نظرات بینندگان