arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۲۲۳
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۱ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴

ظریف: اولویت جهانیان باید گروه‌های تروریستی باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یان الیاسون، قائم مقام دبیرکل سازمان ملل متحد با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و دو طرف پیرامون تحولات منطقه و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایسنا، قائم مقام دبیرکل سازمان ملل در این دیدار گزارشی از نتائج سفر خود به منطقه از جمله بررسی تحولات یمن و سوریه را ارائه کرد و افزود: در این رایزنی‌ها آخرین تحولات یمن، سوریه و گسترش فزاینده تروریسم و ناامنی مرزها و راه‌های برون رفت از بحران‌های جاری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

او با تاکید بر لزوم کمک همه کشورها به حل مسائل موجود، مذاکرات خود با مقامات مختلف جمهوری اسلامی ایران را سازنده توصیف کرد و افزود: نقش جمهوری اسلامی ایران در رابطه با تحولات منطقه مورد توجه سازمان ملل است و رایزنی‌های مستمر با جمهوری اسلامی ایران درباره تحولات یمن و سوریه برای برقراری امنیت و ثبات حائز اهمیت است.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز درباره تحولات یمن گفت: موضوع اصلی یمن توجه به خواسته‌های مردم یمن و توافق گروه‌های یمنی متشکل از تمامی مذاهب و گروه‌های مختلف است و در تلاش برای حل مشکلات و مسائل جاری مردم یمن پرهیز از رویکردهای مداخله‌گرایانه خارجی و تحمیلی باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر محمدجواد ظریف درباره تحولات سوریه نیز خاطرنشان کرد: تهدید اصلی در سوریه حضور و فعالیت و جنایات گروه‌های تروریستی و تکفیری است که امروز امنیت مردم و ثبات سوریه را مورد تهدید جدی قرار داده و خیل عظیم آوارگان در منطقه و از جمله به سوی اروپا یکی از نتایج بحران جاری است.

وی افزود: امروز اولویت مشترک جهانیان باید رفع این تهدید و مواجه با تهدیدات ناشی از این پدیده ضد بشری باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان اهمیت راه‌حل‌های سیاسی برای برون‌رفت از بحران‌های منطقه را مورد تاکید قرار داد و افزود: شناخت صحیح بحران‌ها و عوامل تشدید کننده و کاهنده آن، به ذهنیت‌ها و نگرش‌های رهبران سیاسی منطقه نسبت به نوع تهدیدات واقعی و انگیزه‌ها در نحوه رویارویی با آن ارتباط مستقیم دارد و واقعیات منطقه باید واقع‌بینانه مورد بررسی قرار گیرد.

ظریف اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به خطراتی که زندگی مردم سوریه را مورد هدف قرار داده است و هم‌چنین توجه به اصول و عناصر مهم مبتنی بر اراده و خواست مردم سوریه و احترام به حاکمیت این کشور، برای کمک به حل بحران و مشورت و رایزنی در این زمینه آمادگی دارد و حضور هیات معاون وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بروکسل و رایزنی با اتحادیه اروپا نیز در همین چهارچوب است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان