arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۲۹۳
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۱ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴

اجرای نمایشی که چهار سال توقیف بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سیدعلی هاشمی که به زودی نمایش «موش توی پیت حلبی» را اجرا می‌کند،گفت: این نمایشنامه چهار سال بدون هیچ دلیل منطقی توقیف بود.
 
این کارگردان تئاتر  ادامه داد: در دولت قبلی برای اولین‌بار این نمایش را برای جشنواره فجر آماده کردیم. هیأت بازبین آن را پذیرفت اما بعد اسم ما را حذف کردند و اجرایمان را به صلاح ندانستند. در این سال‌ها بارها سعی کردم این نمایش را اجرا کنم اما دوستان اجازه ندادند.
 
هاشمی با ابراز قدردانی از همکاری مدیریت فعلی مجموعه تئاتر شهر و شورای هنری این مجموعه افزود: با همراهی این دوستان بود که توانستیم امسال اجرا بگیریم و خوشبختانه در این دوره هیچ مشکلی با شورای نظارت نداشتیم و تنها تغییر در اجرای ما، عوض شدن بعضی از بازیگرها بود که درگیر پروژه‌های دیگر بودند و نتوانستند ما را همراهی کنند.
 
این کارگردان تئاتر که نمایش‌اش را با حضور 12 بازیگر به صحنه می‌برد، درباره مشکلات اجرای آثار پربازیگر توضیح داد: کار بسیار دشواری است. کارهای قبلی‌ام اینقدر پربازیگر نبودند اما در این نمایش هماهنگی 12 بازیگر که همه حرفه‌ای هستند بسیار سخت است. حتی بازیگر نوجوان ما هم حرفه‌ای است ضمن اینکه میزانسن‌ دادن به این کار با این وضعیت دشوار است به همین دلیل فرم دکورم را از رئال خارج کردم و خیلی مینی‌مال کار کردم. هرچند انطباق اتفاقات صحنه با دکور زمان‌گیر است اما معتقدم بهترین گروه دنیا را دارم چون با من بسیار همکاری می‌کنند. اگرچه همه آن‌ها درگیر پروژه‌های دیگر هستند اما به خوبی پای کار ایستادند.
 
او با ارائه توضیحاتی درباره داستان این نمایش گفت: داستان ما در یک خانه قمرخانمی دهه 40 رخ می‌دهد. در طول روایت داستان مشکلات ساکنان این خانه را می‌بینیم و با پناه گرفتن یک چریکه انقلابی در این خانه، اتفاقاتی برای ساکنان رخ می‌دهد.
 
به گزارش ایسنا، نمایش «موش توی پیت حلبی» نوشته نوشین تبریزی است که با بازی سیما تیرانداز، غزاله جزایری، لیلی جنیدی، فریبا خادمی، علی دستان‌پور، رضا سخایی، کاظم سیاحی، لیلی فرهادپور، تبسم هاشمی حائری، شکوفه هاشمیان و نوید هدایتی‌پور و بازیگر نوجوان محمدمهدی احدی به صحنه می‌رود. طراحی صحنه این نمایش را سعید حسنلو انجام می‌دهد و طراح لباس آن الهام محمدی است.
 
این نمایش با کارگردانی سیدعلی هاشمی از 26 مهرماه تا پایان آبان در تالار سایه مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود و عکاس این نمایش نگین شکیبا است.
 
ساعت اجرای این اثر نمایشی 19 و 30 دقیقه است.
منبع: فارس
برچسب ها: نئاتر ، توقیف ، نمایش
نظرات بینندگان